­­Uusi Tokmanni Espoon Laajalahteen

Tokmanni     Lehdistötiedote     28.11.2018 klo 12.00

Tokmanni avaa uuden myymälän Espoon Laajalahdessa torstaina 29.11.2018 klo 8.00. Myymälä sijaitsee upouudessa liikekeskittymä Brediksessä ja korvaa Espoon Mankkaalla pitkään palvelleen, marraskuun lopussa suljettavan Tokmanni-myymälän. Edeltäjäänsä merkittävästi viihtyisämmän myymälän avajaisia juhlitaan tokmannimaiseen tapaan sekä avajaistarjouksin että tuotelahjoja sisältävin yllätysämpärein.

Uudessa, yleisilmeeltään modernin valko-harmaassa myymälässään Tokmanni tarjoaa runsaan valikoiman esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin sekä kodin sisustukseen, siivoukseen ja kunnostukseen liittyviä tuotteita. Myynnissä on myös paljon vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita sekä kodin käyttötavaroita ja vapaa-ajan tuotteita, kuten liikuntavälineitä ja kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Edeltäjästään poiketen uudessa myymälässä on Veikkauksen pelipalvelut sekä erillinen puutarhamyymälä, jossa myydään pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, esimerkiksi sesongeittain vaihtuvia pihatyökaluja ja kasveja sekä nestekaasua.

Ostamisen helpottamiseksi uudessa myymälässä on edeltäjäänsä kattavammat asiakasopasteet. Asiakkaita varten myymälässä on myös pienelektroniikkaromun kierrätyspiste. Lisäksi valaistuksessa hyödynnetään energiatehokasta led-tekniikkaa. Muiden Tokmannien tavoin Laajalahden myymälä palvelee asiakkaitaan Tokmannin verkkokaupasta tehtyjen tilausten noutopisteenä.

Myyntipinta-alaa Laajalahden myymälässä on noin 2 270 neliömetriä, mikä on hieman yli 200 neliömetriä Mankkaan Tokmannia enemmän.

– Olemme erittäin iloisia myymälämme muutosta uusiin, meidän ja asiakkaidemme tarpeita erittäin hyvin vastaaviin liiketiloihin Laajalahteen. Brediksessä palveleva Tokmanni on moderni, avara ja kattavan tuotevalikoiman tarjoava myymälä, jossa on mukava tehdä ostoksia ja työskennellä. Lisäksi myymäläämme on erittäin hyvät liikenneyhteydet, avajaisiin yhdessä Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiaisen kanssa osallistuva myyntijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Avajaisviikon torstaista sunnuntaihin Laajalahden Tokmannilla on paljon avajaistarjouksia. Tokmannille tuttuun tapaan avajaisissa jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Laajalahdessa yllätysämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille.

Asiakkaita Laajalahden Tokmannilla palvellaan arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 sekä sunnuntaisin klo 10–19. Myymälä työllistää 20 henkilöä. Myymäläpäällikkönä toimii Niina Kivelä. Myymälän osoite on Sinimäentie 18, 02180 Espoo.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain keskimäärin noin viisi uutta tai uudelleensijoitettua myymälää, mikä vastaa noin 12 000 neliömetriä uutta myyntipinta-alaa. Päämääränä yhtiöllä on noin 200 myymälän laajuinen verkosto Suomessa.

Esimerkiksi tänä vuonna Tokmanni on viettänyt myymäläavajaisia Kalajoella ja Liperin Ylämyllyllä sekä muuttanut uusiin liiketiloihin Tammisaaressa ja Eurassa. Lisäksi lokakuussa Tokmanni osti Ale-Makasiini Matti Riikonen Oy:n liiketoiminnan. Liiketoiminta, joka käsittää Ale-Makasiinin yhdeksällä paikkakunnalla halpakauppaa harjoittavat myymälät, siirtyi Tokmannin haltuun 1.11.2018.

Espoon Mankkaan Tokmannin sulkemisen myötä yhtiöllä on 186 myymälää, joista 177 on Tokmanni- ja yhdeksän Ale-Makasiini-ketjumyymälöitä.

Mathias Kivikoski
myyntijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Yli 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. 186:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.