Uusi Tokmanni Kirkkonummelle

Kauppaketju Tokmanni avaa uuden myymälän avajaistarjousten ja 1 000 yllätysämpärin kera Kirkkonummella torstaina 22.9.2016 klo 8.00. Myymälä korvaa paikkakunnalla keskiviikkona 21.9.2016 suljettavan Tokmanni-myymälän. Uusi myymälä on aiempaa tilavampi ja tuotevalikoimaltaan monipuolisempi.

Uusi Tokmanni sijaitsee aiemman myymälän välittömässä läheisyydessä osoitteessa Makasiinintie 1, 02400 Kirkkonummi.

Kokonaispinta-alaltaan noin 3 150 ja myyntipinta-alaltaan noin 2 600 neliömetrin kokoinen myymälä on suunniteltu Tokmannin uusimman, viihtyisää ja helppoa asiointikokemusta korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Noin 1 000 neliömetriä aiempaa tilavampi myymälä tarjoaa aiempaa runsaamman valikoiman esimerkiksi kuivia elintarvikkeita, vaatteita ja asusteita sekä kodin käyttötavaroita, kuten taloustavaroita, kodintekstiilejä, työkaluja, kosmetiikka- ja hygieniatuotteita, pesu- ja puhdistusaineita sekä vapaa-ajan, kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Tuotevalikoima on kasvanut myös pihaan ja puutarhaan liittyvissä tuotteissa, sillä myymälän yhteydessä palvelee erillinen puutarhamyymälä. Myymälässä on lisäksi taxfree- ja Veikkauksen pelipalvelut sekä pienelektroniikkaromun kierrätys- ja Tokmannin verkkokaupan noutopiste.

– Uuden myymälän suunnittelussa on panostettu erityisesti ostokokemuksen kehittämiseen. Muun muassa tuotevalikoimamme on uudessa myymälässä aiempaa laajempi ja selkeämmin esillä, mikä auttaa asiakasta löytämään etsimänsä. Lisäksi esimerkiksi sesonkeihin liittyvät tuotteet on ryhmitelty selkeisiin kokonaisuuksiin helpottamaan ostopäätöksen tekemistä. Myymälärakennus on uusi, mikä sekin korostaa viihtyisää yleisilmettä, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Asiakkaita Kirkkonummen myymälässä palvellaan noin 14 työntekijän voimin arkisin ja lauantaisin klo 8–20 sekä sunnuntaisin klo 11–18. Myymäläpäällikkönä toimii Sari Herold-Buben.

Kirkkonummen Tokmannin avajaistilaisuudessa torstaiaamuna kauppaketjua edustavat toimitusjohtaja Heikki Väänänen ja myyntijohtaja Panu Porkka. Kirkkonummen kunnan tervehdyksen tilaisuuteen tuo kunnanjohtaja Tarmo Aarnio.

Avajaisviikon torstaista sunnuntaihin Kirkkonummen Tokmanni on täynnä avajaistarjouksia. Tokmannille tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Kirkkonummella yllätysämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta, joista kahdessa on 100 euron lahjakortti Tokmanniin.

Tokmannin tavoitteena on lisätä uuden myyntipinta-alan määrää nettomääräisesti laskettuna noin 10 000 neliömetrillä vuonna 2016 ja vuodesta 2017 alkaen noin 12 000 neliömetrillä vuosittain. Tämä tarkoittaa noin viittä uutta tai uudelleensijoitettua myymälää. Viimeisin uusi Tokmanni avattiin Helsingin Ruoholahdessa elokuussa. Vielä kuluvana vuonna myymäläavajaisia vietetään Savonlinnassa.1)

1) www.tokmanni.fi/uudetmyymalat

Heikki Väänänen