Uusi Tokmanni Nokialle

Nokian uuden Tokmanni-myymälän avajaisia vietettiin torstaina huhtikuun 7. päivänä klo 10.00.

Tilaisuudessa avajaispuheet pitivät Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen sekä Nokian kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Arja Laitinen.

Viholan liikekeskuksessa osoitteessa Nuijamiestentie 9 sijaitseva myymälä on saavutettavuudeltaan erinomainen, ja asiointia helpottaa myös laaja pysäköintialue.

Myymäläpinta-alaa uudessa Tokmannissa on 3 000 m 2. Lisäksi liikkeen yhteyteen avataan 600 m2:n puutarhamyymälä. Tokmannin kattavasta valikoimasta löytyy tuotteet niin arkeen kuin juhlaan: tekstiilit ja kengät, taloustavarat, lelut, kodintekstiilit, teknokemian tuotteet, työkalut, sesonki- ja vapaa-ajantuotteet, pienelektroniikka sekä teollisia ja tuore-elintarvikkeita. Lisäksi myymälässä on pullonpalautus ja Veikkauksen palvelupiste.

Uusi Tokmanni korvaa Nokialla sijaitsevan Vapaa Valinta -myymälän, jonka toiminta päättyy huhtikuun 16. päivä.

Myymälä työllistää noin 12 henkeä, joista suurin osa on siirtynyt toimintansa lopettavasta Vapaa Valinnasta. Asiakkaita palvellaan pitkin aukioloajoin: maanantaista perjantaihin 9-20, lauantaisin 9-18 ja sunnuntaisin 12-18. Myymäläpäällikkönä toimii Anne Toivio.

”Nokia on erinomainen kauppapaikka ja olemme saaneet asiakkailtamme useita pyyntöjä valikoimiemme laajentamisesta. Tämä onnistuu nyt, kun saimme uudet tilat ja otamme käyttöön Tokmanni-ketjun kattavan valikoiman. Olemme iloisia voidessamme uuden myymälämme myötä palvella asiakkaita entistä paremmin.”, toteaa Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Voimakkaan kasvustrategiansa mukaisesti Tokmanni-konserni tulee lähivuosina kasvattamaan myyntipinta-alaansa yli 10 000 neliöllä vuodessa. Tämä toteutetaan laajentumalla joko täysin uusille myymäläpaikkakunnille tai etsimällä nykyisille myymälöille uusia, suurempia tiloja, kuten nyt Nokialla.

LISÄTIETOJA:

toimitusjohtaja Heikki Väänänen, Tokmanni-konserni, puh 020 728 6044

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 796 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.