Uusi Tokmanni Saarijärvelle

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avasi uuden myymälän Saarijärvellä torstaina 24.4.2014 klo 9.00. Myymälän myötä Tokmanni tarjoaa alueen asukkaille erinomaisen mahdollisuuden hankkia ajankohtaisia ja laadukkaita tuotteita koko perheelle erittäin edullisesti. Myymälän avajaisissa Tokmanni-konsernia edustivat toimitusjohtaja Heikki Väänänen, myyntijohtaja Panu Porkka ja kauppapaikkapäällikkö Simo Mikkonen. Avajaispuheen tilaisuudessa piti Saarijärven kaupunginjohtaja Timo Rusanen.

Uusi Tokmanni-myymälä sijaitsee erittäin hyvällä liikepaikalla osoitteessa Kauppakatu 5, 43100 Saarijärvi. Modernin ja miellyttävän asiointikokemuksen tarjoavan myymälän valikoimiin kuuluvat muun muassa teknokemian, sesongin ja vapaa-ajan tuotteet, taloustavarat, tekstiilit, lelut, kodintekstiilit, työkalut, pienet kodintekniikan tuotteet sekä kuivaelintarvikkeet. Myyntipinta-alaltaan noin 2 000 neliömetrin kokoisen myymälän yhteydessä toimii puutarhasesonkeina myös erillinen noin 300 neliömetrin kokoinen puutarhamyymälä. Myymälässä on lisäksi RAY:n pelikone ja Tax Free -palvelut. Muiden Tokmanni-konsernin myymälöiden tapaan Saarijärven myymälä toimii myös TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteenä.

Tokmanni-konsernissa uskotaan Saarijärven myymälän vastaavan erinomaisesti asiakkaiden odotuksiin ja kulutustottumuksiin.

– Ihmiset ovat hintatietoisia ja haluavat kuluttaa rahansa järkevästi. Saarijärven myymälän myötä voimme tarjota alueen asukkaille paljon kotimaisia ja kansainvälisesti tunnettuja merkkituotteita sekä muita arjen hyödykkeitä erittäin edullisesti, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Avajaistorstaista sunnuntaihin Saarijärven Tokmanni on täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Muista Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Saarijärvellä yllätysämpäreitä jaetaan tuhat kappaletta. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Saarijärven Tokmanni työllistää 11 henkilöä, joista kahdeksan on vakituisia työntekijöitä. Asiakkaita uudessa myymälässä palvellaan pitkin aukioloajoin: arkisin 9–20, lauantaisin 9–18 ja sunnuntaisin 12–18. Myymäläpäällikkönä toimii Maija Rutanen.

Tokmanni-konsernin kasvustrategia jatkuu voimakkaana myös lähitulevaisuudessa. Konsernin lähitulevaisuuden tavoitteena on paitsi avata myymälöitä uusille paikkakunnille myös etsiä nykyisille myymälöille uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja. Saarijärven Tokmanni-myymälän myötä konsernilla on jo 145 myymälää eri puolilla Suomea. Myymälämäärä kasvaa jälleen pian, sillä konserni avaa uuden Tokmanni-myymälän Rovaniemellä 8. toukokuuta.

– Ihmiset tarvitsevat monipuoliset kaupan palvelut kattavasti Suomessa, joten haluamme toimia monella paikkakunnalla, Väänänen sanoo.

Myymälöiden muuttojen ja uusien myymäläavausten lisäksi konserni uudistaa aktiivisesti nykyisiä myymälöitään. Konsernin vuonna 2013 lanseeraaman Yksi ja yhtenäinen Tokmanni -strategian mukaisesti se yhdistää kaikki myymäläketjunsa yhden Tokmanni-ketjunimen alle vuoden 2015 loppuun mennessä.

LISÄTIETOJA:

Heikki Väänänen