Tokmannin mainosfilmi ”Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé” voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit -filmisarjan

Report this content

Tokmannin Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin mainosfilmi ”Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé” on valittu loppuvuoden 2016 Kuukauden Parhaat Sekunnit -mainosfilmikilpailun voittajaksi.

Palkittu mainosfilmi on Tokmannin viime syksynä lanseeraaman Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin avausfilmi, jolla Tokmanni pyrki osaltaan rakentamaan brändimielikuvaansa, tavoittelemaan entistä laajempaa asiakaskuntaa ja kertomaan suurelle yleisölle, mitä sen slogan ”Fiksun ostamisen puolesta” tarkoittaa.

– Tarjousmainonnan ei tarvitse näyttää halvalta. Kauppaketju Tokmanni on onnistuneesti investoinut brändin kirkastamiseen. Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé -mainosfilmillä dramatisoidaan syy uskoa hintojen alhaisuuteen. Sekä tunne että järki ovat yhdessä läsnä. Rehti Tokmanni-mies on lempeällä tavalla Suomen puolella, mainosfilmikilpailun raati kertoo perusteluissaan.

Tokmannin markkinointijohtajan Tomi Hakanpään mukaan palkinto vahvistaa edelleen käsitystä siitä, että yrityksen markkinointiviestinnän uudistuksiin on suhtauduttu positiivisesti.

– Olemme toteuttaneet oivaltavaksi, hauskaksi ja muista erottuvaksi kehuttua konseptiamme johdonmukaisesti eri medioissa. Televisiomainonta oli tärkeässä osassa Maailman paras ostaja -konseptimme lanseerauksessa ja Tokmanni-brändin rakentamisessa. Nyt palkittu Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé -mainosfilmi kertovat helposti ymmärrettävällä tavalla sen, että koska Tokmanni ostaa tuotteita fiksusti itse ilman turhia välikäsiä ja hoitaa oman jakelutiensä kautta tuotteet suoraan kauppoihin, myös asiakkaat voivat ostaa laatua edullisesti, Hakanpää kertoo.

Kuukauden Parhaat Sekunnit on jo kolmas Tokmannille myönnetty palkinto vuoden sisään. Aiemmin tammikuussa Tokmanni voitti Markkinointi&Mainonta -lehden ja MARK Suomen Markkinointiliiton myöntämän Vuoden 2016 markkinointiteko -palkinnon. Lisäksi viime huhtikuussa Tokmannin radiomainonta palkittiin Vuodet Huiput 2015 -kilpailussa äänimainonnan pääpalkinnolla.

– Olemme erittäin iloisia saamastamme huomiosta. Palkinnot kertovat siitä, että Tokmanni ja sen tekeminen kiinnostavat kuluttajien lisäksi yhä enemmän myös markkinoinnin ammattilaisia, Hakanpää kertoo.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -palkinnolla palkitun mainoksen suunnitteli mainostoimisto Bob The Robot ja tuotannosta vastasi tuotantoyhtiö Otto Tuotanto sekä Bob The Robot Pictures. Mediatoimistona toimi Dagmar.

Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) yhteinen tv-mainoskilpailu, joka on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tällä kertaa mainosfilmikilpailun raadin muodostivat Maarit Myrberg (Mailand Communications Oy), Panu Laaksonen (Mainostoimisto Ida Fram Oy), Iiris Antinoja (OMD Finland Oy), Antti Hovi (Mainostoimisto Ilme Oy) sekä (Paula Orre Folk Finland Oy).

Oheista Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé -mainosvideota esitettiin muun muassa kaupallisilla televisiokanavilla ja sosiaalisessa mediassa lokakuussa 2016.

TOKMANNI

Lisätietoja: