TomTomin liikennekamerasovellus nyt saatavilla Google Play -sovelluskaupasta

- Jo 4,6 miljoonaa autoilijaa hyödyntää TomTomin liikennekamerapalveluita

Tiedotusvälineille 1.12.2015

TomTom on julkaissut ilmaisen Speed Cameras -liikennekamerasovelluksen Android-laitteille 15:ssä maassa maailmanlaajuisesti. Sovellus kertoo reaaliaikaisilla hälytyksillä sekä kiinteiden että liikkuvien liikennekameroiden sijainnin kuljettajan käyttämältä tieosuudelta.

"TomTom Speed Cameras -sovellus on ilmainen, sillä haluamme toivottaa lisää kuljettajia tervetulleeksi yhteisöömme. Jo 4,6 miljoonaa autoilijaa osallistuu liikennekameroiden paikantamiseen ja nyt kaikki Android-älypuhelimen omistajat voivat liittyä tähän joukkoon helppokäyttöisellä sovelluksellamme", sanoo TomTomin kuluttajatuotteista vastaava toimitusjohtaja Corinne Vigreux.

TomTomin Speed Cameras -sovellus lähettää käyttäjänsä älypuhelimeen hälytyksen lähestyvistä kiinteistä ja liikkuvista liikennekameroista sekä tarjoaa tiedon alueen yleisestä nopeusrajoituksesta. Kiinteiden liikennekameroiden sijainnit ovat TomTomin itsensä ylläpitämiä, käyttäjäyhteisö puolestaan raportoi liikkuvien kameroiden sijainnit. Speed Cameras -sovelluksen käyttö onnistuu myös samaan aikaan muita sovelluksia käytettäessä.

TomTom Speed Cameras -sovelluksen voi ladata Android-laitteille Google Play -kaupasta.

Sovellus on käytettävissä seuraavissa maissa: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti, Italia, Espanja, Belgia, Itävalta, Portugali, UK, Ranska, Puola, Etelä-Afrikka ja Australia.

Yhteystiedot:

TomTom
TomTom jalostaa teknologiaa helppokäyttöisiksi ja kaikkia hyödyttäviksi tuotteiksi. Yritys tuli tunnetuksi navigaattoreista, joiden avulla miljoonat ihmiset liikkuvat paikasta toiseen. Nyt TomTom tarjoaa myös GPS-urheilukelloja ja actionkameroita sekä ratkaisuja yritysten kalustonhallintaan. TomTomin reaaliaikainen karttapalvelu mahdollistaa paikkatietoon perustuvien palveluiden kehittämisen ja auttaa tekemään robottiautoista todellisuutta. TomTomin neljä liiketoimintayksikköä ovat kuluttajat, telematiikka, ajoneuvot ja lisensointi. Vuonna 1991 perustetun yrityksen pääkonttori on Amsterdamissa, sillä on yli 4 400 työntekijää ja sen tuotteita myydään 48 maassa. Lisätietoa: http://www.tomtom.com/