Tori.fi kasvaa vauhdilla vaihtoautojen kauppapaikkana

Torissa liikkui käytettyjä autoja yli neljän miljardin arvosta vuonna 2012

Lehdistötiedote 15.2.2013

Verkon kauppapaikka Tori.fi:n kautta laitettiin viime vuonna myyntiin ennätysmäärä vaihtoautoja. Käytettyjä autoja oli kaupan palvelussa yhteensä 260 000 kappaletta vuonna 2012, kun edellisenä vuonna niitä oli 64 000.  Toyota, Volkswagen ja Mercedes-Benz kiinnostivat eniten.

”Kärkipaikkaa klikatuimpien listalla pitää Toyota, mutta tiukasti perässä tulevat Volkkari ja Mersu. Vapaan tekstihaun ykkösenä koko palvelussa on 'vw'. Innokkaimmat käytettyjen autojen ilmoittajat löytyivät Pohjanmaan seudulta”, Tori.fi:n kehitysjohtaja Patrik Nygård sanoo.

Tori.fi:ssä liikkui käytettyjä autoja yli neljän miljardin arvosta vuonna 2012.

Luvut kertovat käytettyjen myyntiautojen kaupan arvon kasvaneen palvelussa lähes 350 % edellisvuoteen verrattuna. Luvut sisältävät sekä autoliikkeiden että yksityisten henkilöiden palvelussa kauppaamat autot.

”Vaihtoautoja myydään yhä enemmän kuluttajalta toiselle verkossa. Suomi seuraa tässä muita Pohjoismaita. Perheissä on jo totuttu kierrättämään hyvälaatuisia tavaroita ja huonekaluja netissä. Silloin myös auto on helppo myydä samalla tavoin,” Patrik Nygård kertoo.

Tori.fi:ssä ilmoitettiin vuonna 2012 myös ahkerasti esimerkiksi mopoja, moottoripyöriä ja -kelkkoja, matkailuautoja sekä varaosia ja tarvikkeita.

Lisätiedot ja tarkemmat maakuntakohtaiset luvut:

Susanna Neiglick, PR- ja viestintäpäällikkö, Tori.fi
Sähköposti: susanna@tori.fi
Puhelinnumero: 050 303 1986

Tori.fi on vuonna 2009 toimintansa aloittanut kauppapaikka, jossa suomalaiset voivat ostaa, myydä ja antaa verkossa tavaraa. Torin kautta toiselle tarpeeton muuttuu jollekin toiselle tarpeelliseksi, kun ihmisten ja perheiden elämäntilanteet ja -vaiheet vaihtuvat. Tori.fi-palvelun käyttö on helppoa, sillä se ei edellytä rekisteröitymistä. Palvelun käyttäminen on ilmaista niin yksityis- kuin yritysilmoittajillekin. Lisäksi Torin käyttö sopii koko perheelle, sillä jokainen palveluun jätetty ilmoitus tarkistetaan ennen julkaisemista. Torin taustalla on Ruotsin suurin kauppapaikka Blocket.se, jota käyttää päivittäin yli miljoona ruotsalaista. Torin omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group. Lisätietoa: www.tori.fi