Tori.fi tuo Pivo-mobiilimaksamisen osaksi vertaiskauppaa

Tori.fi ja OPn omistama mobiilimaksamisen palvelu Pivo kehittävät ja tarjoavat jatkossa yhdessä palveluita, jotka helpottavat kuluttajien välistä kaupankäyntiä. Yhteistyö käynnistyy Pivon integroimisella osaksi Tori.fi-palvelua. Jatkossa Tori.fi-palvelussa ostoksen tekevä voi valita maksutavaksi Pivon, jolloin tarvittavat maksutiedot avautuvat suoraan maksajan oman puhelimen Pivo-sovelluksessa.

”Nykyaikainen kuluttaja haluaa ensisijaisesti olla fiksu ja vastuullinen rahan käyttäjä. Toimme turvallisen Pivo-mobiilimaksamisen helpottamaan Torin 2,1 miljoonan kuukausittaisen eri kävijän arkea. Näin voimme tarjota asiakkaillemme helpon tavan siirtää rahaa pelkän puhelinnumeron perusteella”, Torin toimitusjohtaja Juha Meronen sanoo.

Kuluttajien välisestä kaupasta on tullut pysyvä osa suomalaista kulutuskäyttäytymistä. Pivo on noussut Suomen suurimmaksi mobiililompakoksi, jonka on ladannut jo yli miljoona suomalaista. Minkä tahansa pankin asiakas voi maksaa Pivolla turvallisesti ja helposti verkossa tai mobiilissa.

”Mobiilimaksaminen kasvaa juuri nyt todella nopeasti, ja puhelinnumeroon perustuvat ratkaisut nopeuttavat maksamista ja helpottavat ihmisten arkea.  Myös koko ajan kasvavaan vertaiskauppaan tarvitaan uudenlaisia maksamisen tapoja. Pivon tuominen osaksi Toria on luonteva lähtölaukaus kehitystyölle”, OPn Uusien liiketoimintojen johtaja Masa Peura kertoo.

Pivo yhdistelee eri maksutapoja joustavasti ja on mukana mm. Automatian Siirto-järjestelmässä. Siirto-palvelun avulla rahansiirto on reaaliaikaista, jos myös vastaanottajan pankki on mukana palvelussa. Muissa tapauksissa rahat siirtyvät normaalisti yhdessä pankkipäivässä.

“Yhteistyö OPn Uusien liiketoimintojen yksikön kanssa on meille erittäin hedelmällistä, sillä pääsemme yhdessä kehittämään uusia palveluita edelleenkin kasvavan vertaiskaupan piiriin. Pivo turvallisena ja helppokäyttöisenä maksusovelluksena on siten luonteva aloitus yhteistyölle”, Torin toimitusjohtaja Juha Meronen täydentää.

Lisätietoja:

Juha Meronen
Toimitusjohtaja, Tori.fi, Schibsted Media Group
juha@tori.fi, puh. 050 375 2160

Masa Peura
OPn Uusien liiketoimintojen johtaja, OP
Haastattelupyynnöt OPn viestinnän kautta, viestinta@op.fi, puh. 050 523 9904

Tori.fi
Tori.fi on vertaiskaupan edelläkävijä ja Suomen suurin kauppapaikka, jossa vierailee kuukausittain 2,1 miljoonaa eri kävijää. Torissa myyminen ja ostaminen on ilmaista. Vuonna 2016 sivustolla vierailtiin yhteensä 250 miljoonaa kertaa ja Toriin jätettiin noin 9 miljoonaa ilmoitusta. Tori on osa kansainvälistä Schibsted Media Groupia. media.tori.fi

Pivo

Pivo on mobiililompakko, jolla voi maksaa kaverille puhelinnumeron perusteella sekä tehdä maksuja verkkokaupoissa, ja hoitaa talouttaan hauskalla ja yksinkertaisella tavalla. Pivosta löytyy lisäksi useita eri etuohjelmia ja satoja etukuponkeja. Pivoa on ladattu jo yli miljoona kertaa. OP Ryhmän omistama Pivo Wallet Oy tarjoaa Pivon maksutta kaikkien pankkien asiakkaiden käyttöön. www.pivo.fi