Yli 45-vuotiaat naiset ovat löytäneet tiensä verkkoon

- Pisimpään viihdytään Facebookissa ja Tori.fi:ssä

Tiedote 7.3.2013

Suomalaiset yli 45-vuotiaat naiset ovat aktivoituneet internetin käyttäjinä. Verkonkäytön tutkimiseen erikoistuneen comScoren mukaan heitä oli tämän vuoden tammikuussa jo 796 000, eli he edustavat jo lähes neljäsosaa suomalaisista nettikäyttäjistä.

Verkkosivut, joissa tämä naisjoukko viettää aikaansa, ovat Facebook ja Tori.fi. Molemmissa viivyttiin yhdellä käyttökerralla yli 12 minuuttia. Pidempään viivytään vain erilaisten videosisältöpalveluiden parissa. Tyypillisesti internetissä viivytään yhdellä sivustolla noin minuutin verran.

”Viime vuonna on tapahtunut selvä muutos suomalaisten netinkäyttäjien demografiassa. Suosituimmissa palveluissa, kuten Tori.fissä, sisältö on niin kiinnostavaa, että niistä on tullut sosiaalisia hengailupaikkoja”, comScoren Suomen edustaja Seppo Roponen kertoo.

Tori.fi on netin kauppapaikka, jossa voi ostaa ja myydä käytettyjä tavaroita, vaatteita, autoja tai vaikka asunnon. Sivustolla on kuukausittain lähes miljoona kävijää, ja viime vuonna ilmoituksia jätettiin 1,7 miljoonaa kappaletta. Verkon käytön sosiaalinen luonne vahvistuu, kun sisältö on houkuttelevaa. Esimerkiksi Facebookissa Torista tykkää jo yli 80 000 suomalaista.

”Keski-ikäiset naiset ovat kokeneet ’torittamisen’ helpoksi tavaksi myydä esimerkiksi poismuuttaneiden lasten tai ikääntyneiden vanhempien tarpeettomiksi käyneitä tavaroita. He arvostavat hyväkuntoisia, kierrätettyjä kalusteita, designia, sisustustuotteita ja harrastusvälineitä, joita löytävät tilalle”, kertoo Tori.fi:n toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.

Lisätietoja:

Jussi Lystimäki, Tori.fi, toimitusjohtaja, puh. 040 549 3218, jussi@tori.fi

Seppo Roponen, comScore, puh. 040 555 0456, sroponen@comscore.com

Tori.fi on vuonna 2009 toimintansa aloittanut kauppapaikka, jossa suomalaiset voivat ostaa, myydä ja antaa verkossa tavaraa. Torin kautta toiselle tarpeeton muuttuu jollekin toiselle tarpeelliseksi, kun ihmisten ja perheiden elämäntilanteet ja -vaiheet vaihtuvat. Tori.fi-palvelun käyttö on helppoa, sillä se ei edellytä rekisteröitymistä. Palvelun käyttäminen on ilmaista niin yksityis- kuin yritysilmoittajillekin. Lisäksi Torin käyttö sopii koko perheelle, sillä jokainen palveluun jätetty ilmoitus tarkistetaan ennen julkaisemista. Torin taustalla on Ruotsin suurin kauppapaikka Blocket.se, jota käyttää päivittäin yli miljoona ruotsalaista. Torin omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group. Lisätietoa: www.tori.fi

comScore on digitaalisten palveluiden mittaamisen johtava yritys maailmassa. Se tuottaa monipuolista tietoa digitaalisesta markkinoinnista. Yhdistelemällä mittaamistietoa ja kyselytutkimuksia comScore auttaa asiakkaittaan ymmärtämään ja hyödyntämään nopeasti kehittyviä maailmanlaajuisia sähköisiä kanavia. http://www.comscore.com