Go now! -palvelu käynnistyy Helsingissä Toyota Yaris Hybrideillä

Report this content

Täysin uusi, Narinkkatorilla tänään lanseerattu autojen yhteiskäyttöpalvelu go now! hyödyntää tehokkaasti Toyota Yaris Hybrid -autoja. Palvelua käytetään mobiilisovelluksella, jolla Helsingin kantakaupunkiin pysäköity Yaris varataan vaivatta lyhytaikaiseen omaan käyttöön.

Uudenlainen yhteiskäyttöpalvelu perustuu minuuttipohjaiseen veloitukseen. Go now! on tarkoitettu sellaisille käyttäjille, jotka tarvitsevat mukavan auton käyttöönsä esimerkiksi keskustan alueella liikkumiseen ja siirtymiseen. Mobiilisovelluksesta näkee reaaliaikaisesti, missä vapaita autoja on tarjolla ja mikä niistä on lähinnä omaa sijaintia. Sopivan Yarisin voi varata käyttöönsä saman tien, ja auton voi oman etapin jälkeen pysäköidä minne vain Helsingin kantakaupunkiin, jolloin veloitusjakso katkeaa. Palvelu osuu siis oivallisesti joukkoliikenteen ja taksikäytön välimaastoon. Lisätietoja: www.gonow.fi

Olemme hyvin iloisia siitä, että Yaris Hybridejä hyödynnetään tässä uudenlaisessa yhteiskäyttöpalvelussa. Kaupunkiautoilu muuttaa muotoaan, ja Go now! on hyvä tapa liikkua vaivatta uudella autolla järkevästi ilman omistusauton velvoitteita. Minuuttiveloitusperuste takaa autojen tehokkaan käytön. Toyota on muissakin maissa ollut aktiivisesti mukana hankkeissa, jotka tehostavat ihmisten liikkuvuutta siten, että esimerkiksi julkisen liikenteen tarjonnan jatkeena on mahdollisuus kulkea alku- tai loppumatka vaivatta ja itsenäisesti yhteiskäytössä olevalla ajokilla, toteaa Toyota Auto Finlandin tiedotuspäällikkö Kalle Kalaja.

Toyota Yaris Hybrid on täydellinen kaupunkiauto. Plus-paketilla varusteltuun autoon kuuluvat mm. navigaattori ja peruutuskamera. Yaris Hybrid on automaattivaihteinen, hiljainen ja jopa 50 % ajosta tapahtuu sähköllä ilman että autoa tarvitsee ladata. Auto on myös riittävän tilava useimpiin tarpeisiin. Yhteiskäytössä korostuu se, että auton kanssa tulee tehdä nopeasti sinunkaupat. Nykyaikaisen palvelun tarjoaman ajokin tulee vastata asiakkaiden laatuodotuksiin monipuolisesti. Go now! -Yariseja on heti alkuvaiheessa tarjolla jopa 30 autoa. Hybridiversio on vakuuttanut myös oman auton ostajat: jo noin joka kolmas Suomessa myyty uusi Yaris on hybridi.

Autot tulevat liikkumaan asiakkaidemme mukana Helsingin keskustassa ja jo lähitulevaisuudessa Helsingin ulkopuolella. Liikenne on suuressa murroksessa, se palveluistuu ja uusia teknologioita tulee käyttöön kiihtyvää tahtia. Yhteistyömme tulos on tästä erinomainen esimerkki. On hienoa kehittää sujuvaa ja ympäristöystävällisempää huomisen liikennettä yhdessä ”, kertoo palvelun perustaja Matti Hänninen.

Avainsanat: