Jo 1500 Toyota Mirai -tilausta Japanissa

Toyotan polttokennoauto Mirai esiteltiin Japanissa noin kuukausi sitten. Ensiesittelyn jälkeen Toyota on saanut jo 1500 tilausta uutuudesta.

Ensiesittelyn yhteydessä Toyota ilmoitti, että sen tavoitteena on myydä noin 400 kappaletta Japanissa vuoden 2015 loppuun mennessä. Valmistaja arvioikin, että suuren tilausmäärän vuoksi toimitusajat venyvät ennakoitua pitemmiksi.

Noin 60% saaduista tilauksista on valtiollisilta hallintolaitoksilta tai yrityksiltä ja noin 40% yksityisasiakkailta.

Toyota Mirain käyttövoimana toimii vety. Äärimmäisen ympäristöystävällinen auto tarjoaa myös vastaavan suorituskyvyn ja ajamisen nautinnon kuin perinteisellä polttomoottorilla varustettu auto. Toyota viitoittaakin tietä kohti vetytulevaisuutta.

Avainsanat: