Legendan paluu - Toyota Supra ja Goodwood Festival of Speed

• Toyotan kuuma uutuus tekee ensimmäisen julkisen esiintymisensä maailmankuulussa Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa
  • Autolla ajetaan päivittäin (12.-15.7.) mäkiosuus, kuljettajinaan pääinsinööri Tetsuya Tada ja päätestikuljettaja Herwig Daenens
  • Uusi Supra on uskollinen esikuvilleen ja menneille sukupolville - suora kuusisylinterinen voimanlähde keulalla sekä takaveto
  • Toyota GR Supra Racing –konsepti sekä Le Mans –voittaja-auto (Nro. 8 TOYOTA TS050 Hybrid) ovat myös esillä Goodwoodissa
  • Supra tulee markkinoille vuoden 2019 alkupuoliskolla

Uusi Toyota Supra, mikä on varmasti tämän hetken odotetuimpia urheiluautoja, nähdään ensimmäistä kertaa julkisuudessa prototyyppimallin muodossa tämän vuoden Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa.

Prototyyppimalli nähdään päivittäin kuuluisalla mäkiosuudella. Näin se kunnioittaa läsnäolollaan Iso-Britannian kenties tunnetuimman moottoriurheilujuhlan “hopeajuhlia”, sillä kyseinen tapahtuma järjestetään tänä vuonna jo 25. kerran. Autoa ajaa kaksi kehitystyöhön hyvin voimakkaasti panostanutta henkilöä: pääinsinööri Tetsuya Tada, joka on ollut päävastuussa koko Supra-projektista, sekä päätestikuljettaja Herwig Daenens.

Kuten uudesta Suprasta tämän vuoden Geneven autonäyttelyssä kerrottiin, Toyota vahvistaa uuden mallin olevan uskollinen kunniakkaille juurilleen. Täysiverisen urheiluauton tunnusmerkkeinä on edelleen suora, kuusisylinterinen moottori edessä ja veto takana.

Prototyyppimalli on maalattu musta-valkoinen-punainen-maskeerauskuvioon – TOYOTA GAZOO Racingin väreihin. Mallilla ajetaan joka päivä torstaista, 12. päivä heinäkuuta alkaen aina sunnuntaille, 15. päivä heinäkuuta asti.

Tuhansilla tapahtumavierailla on myös mahdollisuus tutustua lähemmin Toyota GR Supra Racing –konseptiautoon. TOYOTA GAZOO Racingin luoma konsepti viitoitti legendaarisen automallin paluuta, kun se nähtiin ensimmäistä kertaa Geneven autonäyttelyssä tämän vuoden maaliskuussa. Se edustaa mallin kilpailupotentiaalia komposiittimateriaaleista veistettyine muotoineen, madallettuine kilpajousituksineen, kilpavantein ja riisuttuine ohjaamoineen.

TOYOTA GAZOO Racing on katto-organisaatio ja samalla synonyymi Toyotan maailmanlaajuiselle autourheiluohjelmalle sekä urheilullisten GR-linjan automallien kehitykselle – josta esimerkkinä viime vuonna esitelty Toyota Yaris GRMN. FIA World Endurance Championship- eli WEC-sarjassa kyseinen tiimi saavutti Toyotan ensimmäisen voiton Le Mansin legendaarisessa 24 tunnin kilpailussa. Kilpailun voittaja-auto, Nro. 8 TOYOTA TS050 Hybrid on nähtävillä Goodwoodin varikkoalueella.

TOYOTA GAZOO Racing on luonnollisesti mukana myös FIA World Rally Championship- eli WRC-sarjan korkeimmalla tasolla Yaris WRC –mallilla. Seuraavan kerran TOYOTA GAZOO Racingin WRC-autot nähdään tositoimissa Neste Rallissa Jyväskylässä heinäkuun lopulla.

Uusi Toyota Supra saapuu markkinoille vuoden 2019 alkupuoliskolla.