Neste Rallin viralliseksi automerkiksi Toyota

Suomalaisjapanilainen yhteistyö rallin MM-sarjan puitteissa voimistuu: Suomen MM-ralli, Neste Ralli, ja japanilaisen autonvalmistaja Toyotan suomalainen maahantuoja, Toyota Auto Finland Oy, ovat solmineet yhteistyösopimuksen vuosille 2017–2018.

Heinäkuun lopussa 27.–30.7. ajettava, perinteikäs Neste Ralli saa kumppanikseen yhden maailman suurimmista autovalmistajista ja kansainväliseen moottoriurheiluun vahvasti sitoutuneen sekä kuluttajien keskuudessa monipuolisesti toimivan brändin. Yhteistyön myötä kisajärjestäjän, AKK Sports Oy:n, käytössä on yli kuusikymmentä kappaletta ajoneuvoja, aina henkilöautoista kuljetuskalustoon.

"Toyotan osallistuminen rallin MM-sarjaan 80–90-luvuilla ilahdutti asiakkaitamme valtavasti, ja osoitti kuinka suuri merkitys rallilla on suomalaisille. Tämän vuoden comeback on aiheuttanut suoranaista huumaa asiakaskunnasamme, joten ralliyhteistyö on meille luonnollinen askel.

Mallistomme on kehittynyt dynaamiseen ja vauhdikkaaseen suuntaan, joten rallitoiminta tukee mallistommekin kehitystä. Meille oli tärkeää, että olemme Neste Rallin lisäksi mukana myös tukemassa juniorityötä, ja siksi päätimme lähteä mukaan myös Flying Finn 100 -hankkeeseen," kertoo Toyota Auto Finlandin markkinointijohtaja Janne Hällfors.

"Syntynyt sopimus ja sen myötä Toyotan entisestään voimistunut läsnäolo suomalaisessa autourheilussa ovat upeita asioita, jotka ilahduttavat meitä Neste Rallin organisaatiossa aivan erityisesti. Rallin MM-sarjaan palattuaan Toyotasta on muodostunut myös kotimaisille autourheilun ystäville läheinen merkki WRC-tiimin menestyksekkään suomalaisen vetovastuun ja huippukuljettajiemme ansiosta. Toivotamme Toyotan lämpimästi tervetulleeksi Suomen MM-ralliin sen virallisena automerkkinä, ja uskomme vahvasti että yhteistyö tuo meille molemmille paitsi uudenlaista näkyvyyttä, myös monia mielenkiintoisia yhteistyömuotoja", kuvailee AKK Sportsin markkinointijohtaja Heli Kemppainen.

Lisätiedot:

Neste Ralli / AKK Sports Oy, markkinointijohtaja Heli Kemppainen
040 70 59975, heli.kemppainen@autourheilu.fi

Toyota Auto Finland Oy, markkinointijohtaja Janne Hällfors
050 590 2622, janne.hallfors@toyota.fi

Neste Ralli on Suomessa vuosittain ajettava FIA:n rallin MM-sarjan osakilpailu. Nopeista sorateistään ja näyttävistä hypyistään maailmankuulu ralli järjestetään perinteisesti Keski-Suomessa, keskuspaikkanaan Jyväskylän Paviljongin kilpailukeskus. Pohjoismaiden suurimpiin vuosittaisiin urheilutapahtumiin kuuluva ralli ajetaan tulevana kesänä 27.-30.7.2017.