Salon Passeliauto Oy voitti vuoden 2018 Toyota Ichiban -palkinnon

Toyota Motor Europen (TME) järjestämässä Ichiban-ohjelmassa nimetään vuosittain Toyotan asiakassuosittelumittauksessa parhaiten menestyneet jälleenmyyjät kautta Euroopan Ichiban-liikkeiksi. Valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa kunkin maan viisi parasta asiakassuositteluindeksin saavuttanutta liikettä pääsevät jatkoon edellyttäen, että palautteiden minimimäärä ja kriittisen palautteen käsittelykriteerit täyttyvät.

Tällä kerralla viiden liikkeen kärkijoukkoon Suomesta pääsivät Lohjan Autokeskus, Porvoon Autotarvike, Varsinais-Suomen Auto-Center Forssa, Salon Passeliauto ja O.K. Auto Äänekoski. Näillä kaikilla liikkeillä Automyynnin ja Huollon yhteenlaskettu CRS-tulos oli huippuluokkaa. Parhaista parhaimman liikkeen valinta tapahtui tämän jälkeen asiakassuosittelun lisäksi automyynnin tavoitetoteutumien ja huollon kiinnipidon tulosten perusteella.

Kilpailu oli tänä vuonna äärimmäisen tiukka, sillä loppusuoralle päätyivät tasapisteissä kaksi liikettä. Niukasti paremmat tavoitetoteutumat ja huollon kiinnipito ratkaisivat lopulta voiton Saloon. Vuoden 2018 Ichiban-liike Suomessa on siis jo toista kertaa peräkkäin Salon Passeliauto Oy.

Ichiban-palkinnot jaettiin TME:n järjestämässä juhlallisessa tilaisuudessa 18. huhtikuuta 2018 Gleneagles-nimisessä paikassa Skotlannissa. Passeliautolaisten puolesta Ichiban-palkinnon vastaanotti toimitusjohtaja Antero Jokinen TME:n pääjohtajalta Dr. Johan van Zyl’ilta.