Toyota avasi Tokyo Motor Show -sivustot

Toyota esittelee ylihuomenna 25.10.2017 aukeavassa Tokion autonäyttelyssä poikkeuksellisen paljon uutuus- ja konseptimalleja. Tarjonnan ympärille on avattu omat englanninkieliset nettisivut, joilla uutuuksiin on helppo tutustua jo ennen näyttelyn avautumista.

Tokion autonäyttely on perinteisesti tapahtuma, jossa japanilaisautomerkit esittelevät tavallista rohkeammin visioitaan ja muotoilututkielmiaan. Toyotalla on tänä vuonna paljon esiteltävää, kun sen osastolla nähdään peräti kymmenen uutuus- ja konseptimallia:

• JPN Taxi: tänään Japanissa myyntiin tullut uudenlainen, tilava ja erittäin helppokulkuinen taksimalli. Sen taloudellisesta liikkumisesta vastaa hybriditekniikka, polttoaineena käytetään aiemmista japanilaistakseista tuttuun tapaan nestekaasua. Laajan turvavarustuksen omaavaa mallia tullaan hyödyntämään laajasti esimerkiksi Tokion Olympialasten ja Paralympialaisten aikana vuonna 2020. JPN Taxille avattiin tänään oma nettisivu, jossa on paljon informaatiota ja taustatietoa mallin ympäriltä: http://newsroom.toyota.co.jp/en/jpntaxi/

• Fine-Comfort Ride: vetyauton konseptimalli, joka ilmaisee Toyotan sitoutumista vedyn hyödyntämiseen yhä tehokkaammalla tavalla tulevaisuudessa. Kuusipaikkaisen auton toimintamatka yhdellä tankkauksella on jopa 1 000 kilometriä.

• SORA: vetybussin konseptimalli, jossa hyödynnetään paitsi vetytekniikkaa, myös monenlaisia matkustusmukavuutta ja -turvallisuutta parantavia ratkaisuja. JPN Taxin tapaan SORAkin valjastetaan laajaan käyttöön Tokion Olympialaisten ja Paralympialaisten aikana vuonna 2020.

• Concept-i -mallit: esillä on kolme täyssähkökonseptia, jotka heijastavat Toyotan panostamista myös yksinomaan sähköenergialla liikkuviin ajoneuvoihin.

• Tj CRUISER: Katumaasturikonsepti, jossa työkalumaisuus yhdistyy hauskaan ajamiseen. Nelipaikkaisen auton ulkonäkö on saanut vaikutteita moderneista pakettiautoista, ja sisätilat ovat erittäin helposti muunneltavat: kyytiin mahtuu jopa kolmen metrin pituisia esineitä, kuten surffilauta.

• GR HV Sports Concept: kaksipaikkainen urheiluautokonsepti, joka on saanut vahvoja piirteitä TOYOTA GAZOO Racingin World Endurance Championship -kilpa-autoista. Suorituskyvystä vastaa tehokas hybriditekniikka.

• Uuden sukupolven Century: Toyotan äärimmäistä loistokkuutta ilmentävän Centuryn kolmas sukupolvi astuu parrasvaloihin Tokiossa. 5,34 metrin pituisen uutuuden tyylikkäästä liikkumisesta vastaa 5 litran V8 -hybriditoteutus. Uusi Century tulee Japanissa myyntiin ensi vuoden puolivälissä.

•   Crown Concept: Toyota Crownin historia ulottuu vuoteen 1955. Ensi kesänä lanseerattava uusi sukupolvi perustuu TNGA (Toyota New Global Architecture) -rakenteeseen. Mallin kehitystyön yhtenä keskeisenä päämääränä on ollut ajamisen hauskuuden aikaansaaminen. Crownin varustukseen tulee kuulumaan autojen välisen kommunikoinnin mahdollistava tekniikka.

Tokion autonäyttelyyn liittyvä Toyota-sivusto: http://newsroom.toyota.co.jp/en/tms2017/