Toyota esittelee uuden Priuksen Frankfurtin autonäyttelyssä

Frankfurtin autonäyttely avautuu lehdistöpäivillä 15. – 16.9., minkä jälkeen näyttely on avoinna yleisölle 27.9. saakka. Toyota esittelee Frankfurtissa ennen muuta laajenevaa hybridimallistoaan sekä innovatiivista Toyota Safety Sense -turvallisuusvarustelua.

Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja on myyty jo yli 8 miljoonaa kappaletta. Maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen hybridiauto, Toyota Prius, ensiesiteltiin vuonna 1997, ja nyt Frankfurtissa saa maailman ensi-iltansa maailmaa muuttaneen pioneerin uusin sukupolvi. Lisäksi uudet Toyota RAV4 Hybrid ja konseptiauto Toyota CH-R Hybrid laajentavat Toyotan hybridimallistoa uusiin segmentteihin.

Toyotan innovatiivinen Safety Sense -turvallisuusteknologia on myös näyttävästi esillä Frankfurtissa. Automaattisen hätäjarrutuksen, kaistavahdin, kaukovaloautomatiikan ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän kattava teknologia laajentuu nyt myös jalankulkijan tunnistuksella sekä mukautuvalla vakionopeussäätimellä.

Toyota Auto Finlandista paikalla ovat molempina lehdistöpäivinä tiedotuspäällikkö Kalle Kalaja ja tiedottaja Mia Meinander, ja Toyotan kansainvälinen lehdistötilaisuus järjestetään ti 15.9. klo 12:45 Toyotan osastolla hallissa 8.

TOYOTA

Toyota on paitsi maailman arvokkain autobrändi, myös maailman suurin autonvalmistaja. Vuonna 2014 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin 10,2 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa.

Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli seitsemän miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkaa tänä vuonna niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla.

Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin.

Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.

Avainsanat: