TOYOTA GAZOO Racing ennätysajalla paalupaikalle Le Mansissa

TOYOTA GAZOO Racing lähtee lauantaina 17.6.2017 alkavaan 85. Le Mansin 24 tunnin kilpailuun paalupaikalta, saavutettuaan koko Circuit de la Sathen historian nopeimman kierrosajan torstai-illan aika-ajoissa.

Kamui Kobayashista tuli toinen japanilaiskuljettaja, joka on koskaan ajanut Le Mansin paalupaikalle. Hänen ennätysaikansa oli 3 minuuttia 14,791 sekuntia, joka on nykymuotoisen radan edellistä ennätystä 2,096 sekuntia nopeampi. Keskinopeus oli 251,9 km/h, joka on kovempi kuin koskaan koko kilpailun 94-vuotisen historian aikana. Kobayashi ajaa kilpailun Toyota TS050-autolla (numero 7) yhdessä Mike Conwayn ja Stéphane Sarrazin kanssa.

Toyota on startannut La Mansin kisaan paalupaikalta myös vuosina 1999 ja 2014. Huomenna klo 16.00 Suomen aikaa alkava kisa on kahdestoista johon Toyota osallistuu. TOYOTA GAZOO Racingin toinen auto (numero 8) lähtee 24 tunnin koitokseen toisesta ruudusta, kuljettajinaan Sébastien Buemi , Anthony Davidson ja Kazuki Nakajima . Tiimin kolmas auto (numero 9) lähtee ruudusta viisi, kuljettajinaan Nicolas Lapierre , Yuji Kunimoto ja José María López .

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy

Toyota Motor Europen mediapankki: newsroom.toyota.eu