TOYOTA GAZOO Racing lanseerasi 2018 Yaris WRC:n

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team on lanseerannut vuoden 2018 WRC (World Rally Championship) kampanjansa Autosport International -näyttelyssä, Iso-Britannian Birminghamissa. Yaris WRC:n tuorein versio paljastettiin näyttelyssä tänään.

Tämä vuosi tulee olemaan toinen kausi Toyotan yhä parempien autojen aikaansaamiseen tähtäävällä matkalla FIA:n WRC-sarjassa. Jo debyyttikaudellaan tiimi oli menestyksekäs: se voitti Ruotsin ja Suomen MM-osakilpailut, Jari-Matti Latvala sijoittui neljänneksi kuljettajien MM-pisteissä ja tiimi kolmanneksi valmistajien mestaruustaulukossa.

Kaikki WRC-tiimit ovat kokoontuneet tällä viikolla viralliseen kauden 2018 avajaistilaisuuteen Autosport International -näyttelyyn, joka on suosittu moottoriurheilukauden lähtölaukaus. Toyota hyödyntää mahdollisuuden esitellä Yaris WRC:n uusimman version, jossa nähdään lukuisia viime kauden kokemuksiin pohjautuvia parannuksia.

Auton etuosassa on uudelleensuunniteltu aerodynaaminen toteutus. Siihen kuuluu uusi puskuri ja uudenlaiset lokasuojat. Näillä muutoksilla tähdätään aerodynaamisen vakauden tasoittamiseen, lisäten keulan pitovoimaa eli downforcea. Myös Yaris WRC:n jäähdytysjärjestelmässä on parannuksia, jotka tuovat hyötyjä erityisesti WRC-sarjan kuumimmissa osakilpailuissa.

Näitä parannuksia on testattu vuoden 2017 viimeisten kuukausien aikana, valmistauduttaessa kauden ensimmäiseen koitokseen Monte Carlossa 25.­-28.1.2018.

Tommi Mäkinen (tiimipäällikkö):

”On hienoa aloittaa kauden 2018 aktiviteetit täältä Autosport International -näyttelystä, niin monien moottoriurheilufanien edessä. Erittäin hyvin menneen tulokaskautemme 2017 jälkeen olemme innossamme rakentamassa tulevaa vuotta sen jatkoksi. Näimme jo viime kaudella että Yaris WRC:llä oli mahdollista voittaa ralleja, mutta kova kilpailu sai meidät löytämään osa-alueita joilla voimme tehdä parannuksia. Ajan ja kokemuksen myötä olemme onnistuneet muokkaamaan auton etuosan toteutusta paremman aerodynaamisen suorituskyvyn saavuttamiseksi. Myös jäähdytysjärjestelmää on parannettu. Olen innoissani siitä että voimme jatkaa oppimista tänä vuonna, osana tavoitettamme aikaansaada yhä parempia autoja.”

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy

Lainaukset