TOYOTA GAZOO Racing WRC valmiina Korsikan haasteisiin

Rallin MM-sarjan neljäs osakilpailu, Korsikan MM-ralli alkaa tänään. Ensimmäinen erikoiskoe ajetaan klo 10.22 alkaen. Toyotan tiimi lähtee kilpailuun luottavaisin mielin.

TOYOTA GAZOO Racing WRC onnistui eilisessä shakedown-ajossa varmistumaan autojensa toiminnasta ja löytämään sopivimpia säätöjä Korsikan osakilpailun asfalttierikoiskokeille. Yaris WRC:n tekniset asetukset vastaavat melko pitkälle tammikuisia Monte Carlon kilpailussa käytettyjä. Molemmat kuljettajat hakivat eilen kolmella ajokerrallaan kuitenkin viimeisimmät hienosäädöt kuivalle ajoalustalle.

Tom Fowler (pääinsinööri):

”Testasimme eilen kahta olennaisesti erilaista alustaratkaisua. Sekä Jari-Matti että Juho kokeilivat niitä, päätyen melko samanlaisiin valintoihin. Kokonaiskuvan aikaansaaminen oli melko vaikeaa, koska shakedown-tien kunto muuttui aika nopeasti jokaisen kuljettajan jälkeen. Varsinaisen kilpailun ensimmäinen ja toinen päivä eroavat myös toisistaan paljon, joten torstain testit eivät anna tarkkaa kokonaiskuvaa vaatimuksista. Olemme kuitenkin tyytyväisiä testituloksiin ja siihen että kaikki meni suunnitellusti.”

Jari-Matti Latvala (auto nro 10)

”Olin todella tyytyväinen ensimmäiseen testiajoon, toisella kerralla kokeilin hieman erilaisia iskunvaimennuksen säätöjä. Toisella ajollani tie oli liukas, yksinkertaisesti edellä ajaneiden autojen nostattaman mudan vuoksi. Olen tyytyväinen että löysimme hyvät alustan säädöt, joilla voimme aloittaa tänään kilpailun. Tuttuun tapaan olin eilenkin erittäin tyytyväinen jarrujen toimintaan, joten olemme valmiina nyt alkavaan haasteeseen.”

Juho Hänninen (auto 11)

”Shakedown oli mielenkiintoinen: itse asiassa olin hämilläni aloittaessani useiden kuljettajien jäljiltä. Tiellä oli mutkakohdissa paljon mutaa! Tämän päiväiset erikoiskokeet ovat kuitenkin melko toisen tyyppisiä kuin eilen, ja auto toimii ongelmitta. Olen hyvillä mielin ja odotan kilpailun alkua kovasti.”

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy

Seuraa Toyota GAZOO Racing World Rally Teamia:
Facebook:  https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
Twitter:  https://www.twitter.com/TGR_WRC  (@TGR_WRC)