Toyota-henkilöautoja rekisteröity Suomeen tänä vuonna jo yli 10 000 kpl

Toyota on tähän mennessä vuoden 2017 suosituin henkilöautomerkki Suomessa. Menestyksen erityisenä takaajana on ollut laaja hybridimallisto, jonka osuus Toyotan kokonaismyynnistä Suomessa on jo reilusti yli 40 %.

Toyota on saavuttanut tänä vuonna vahvan henkilöautojen ensirekisteröintien johtoaseman yli 13 % markkinaosuudellaan. Merkin 20-vuotinen historia sarjavalmisteisten hybridiautojen valmistajana kantaa yhä voimakkaammin hedelmää: vuoden 2017 aikana hybridimallien osuus kokonaismyynnistä Suomessa on ollut lähes 43 % (4 295 kpl), joka on noin 25 % edellisvuotta enemmän. Tällä määrällä Toyota olisi pelkillä hybridimalleillaankin rekisteröintien Top 10 -ryhmässä.

Toyota on kasvattanut henkilöautomyyntiään maassamme noin 22 % edellisvuoteen verrattuna, sen ylitettyä tänään 10 000 auton rajan. Viime vuonna tämä Toyota-luku saavutettiin 30.9.2016. Yhtenä volyymin kohentajana on toiminut crossover-luokan uutuusmalli Toyota C-HR, jota on rekisteröity jo yli 1 200 kpl. Toyotan hybridimalleissa yhdistyvät helppokäyttöisyys, tavallista alhaisemmat käyttökulut, maltilliset ajamisen ympäristövaikutukset, mukavuus sekä luotettavuus.

Prius Plug-in on tällä hetkellä Toyota-malliston ainoa latauspistokkeella ladattava hybridi, muut hybridimallit ottavat sähköenergiansa akkuun talteen yksinomaan ajamisen aikana esimerkiksi jarrutustilanteissa. Sähköä voidaan käyttää hetkellisesti itsenäisesti, ilman polttomoottorin käyntitarvetta. Tämä tekninen ratkaisu tunnetaan nimellä täyshybridi. Liitteessä on selitetty tällä hetkellä myynnissä olevien hybridi- ja sähköautojen terminologiaa.

Hybridiosuudet Toyotan eri malleille ovat tänä vuonna olleet Suomessa:

Yaris                    40 %

Auris                   73 %

C-HR                   73 %

RAV4                  76 %

Prius                   100 %

Prius+                100 %

Prius Plug-in    100 %

Myös pakettiautoissa Toyotan asema on vahva. Tuoreet Proace- ja Hilux-mallit ovat nyt ensimmäistä täyttä myyntivuotta tarjolla, ja Toyotan pakettiautorekisteröinnin ovat kasvaneet Suomessa tähän mennessä viime vuoteen verrattuna yli 130 %. Yhteensä 1 329 auton ensirekisteröinnillä Toyotalla on vuoden 2017 pakettiautorekisteröintien kolmossija vahvasti hallussaan.

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy