Toyota Huoltoneuvojamestariksi Konsta Hiiri

Toyota Auto Finland Oy:n Toyota Ammattioppilaitos on toiminut jo 40 vuotta, toukokuusta 1977 saakka. Juhlan kunniaksi oppilaitos järjesti perinteisen Toyota Mestarit -kilpailun, jossa tänä vuonna punnittiin Toyota-verkoston huoltoneuvojien paremmuutta. Voittajaksi suoriutui kaarinalaisen Autokorjaamo Testipisteen Konsta Hiiri.

Toyota Ammattioppilaitos toimii Toyota-autojen maahantuojan, Toyota Auto Finland Oy:n osastona opetushallituksen valvomana. Oppilaitos sijaitsee Vantaan Korsossa. Koulutusta järjestetään Vantaan lisäksi myös eri paikkakunnilla ympäri Suomea kummikoulujen tiloissa. Vankka koulutusjärjestelmä on yksi perusta Toyotan menestykselle Suomessa. Tänä vuonna vietetään koulutustoiminnan 40-vuotisjuhlaa. Tietoa toiminnasta: www.toyota.fi/toyota/koulutus

Toyota Huoltoneuvojamestari 2017

Toyota-verkoston huoltoneuvojien paremmuudesta miteltiin 12.5.2017 maahantuonnin tiloissa. Finaalissa oli mukana kahdeksan huippuosaajaa, joiden ammattitaitoa mitattiin kahdeksalla eri rastilla. Kilpailua oli seuraamassa kattava otos autoalan vaikuttajia, aiempia Toyota Mestari -kilpailijoita sekä oppilaitoksen entisiä oppilaita ja opettajia.

Tehtävärastien aiheina olivat huollon vastaanottotarkastus, tekninen raportointi, Toyota-huoltovaraus, asiakassuosittelu ja haastavat asiakastilanteet, ”Haluatko mestarihuoltoneuvojaksi” -visa, hybridiasiakas, lisämyynti ja multimedia. Kunkin rastin suorittamiseen oli aikaa 40 minuuttia, joten tietoja ja taitoja mitattiin varsin perusteellisesti.

Kokonaispisteiden laskemisen jälkeen kärkikolmikko oli selvillä:

1. Konsta Hiiri, Autokorjaamo Testipiste, Kaarina

2. Teemu Petäjistö, Toyota Tammer-Auto, Tampere

3. Sami Reponen, Saimaan Auto-Arita, Lappeenranta

Voittaja pääsee Toyotan järjestämälle opintomatkalle, hopea- ja pronssimitalistit saivat palkinnoksi lahjakortin. Onnea voittajille!

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy