TOYOTA INVESTOI ISO-BRITANNIAN AUTOTEHTAASEENSA

• Derbyshiren Burnastonissa sijaitsevaa autotehdasta päivitetään, jotta se pystyy jatkossa valmistamaan uuden TNGA (Toyota New Global Architecture) -alustarakenteen omaavia autoja

• Toyota investoi Iso-Britannian toimintoihinsa yli 240 miljoonaa puntaa eli noin 280 miljoonaa euroa

Toyota Motor Europe investoi noin 280 miljoonaa euroa Iso-Britanniassa sijaitsevaan tehtaaseensa. Investointien myötä Burnastonissa sijaitsevan tehtaan kilpailukyky paranee ja jakeluketju tehostuu.

Investoinnit aloitetaan vuoden 2017 aikana. Tehdas saa uusia koneita, teknologiaa ja järjestelmiä. Parannukset tähtäävät TNGA (Toyota New Global Architecture) -alustarakenteella varustettujen autojen tuotantoon. TNGA on Toyotan uusi, moneen autotyyppiin soveltuva perusrakenne, joka sallii aiempaa tehokkaamman tilankäytön, paremmat ajo-ominaisuudet ja turvallisemman koritoteutuksen.

Investointiohjelmaan kuuluu myös 21,3 miljoonan punnan tukipaketti* Iso-Britannian valtiolta. Tuki käytetään koulutukseen, tutkimukseen ja tehtaan ympäristöystävällisyyden parantamiseen.

Toyota Motor Europen toimitusjohtaja, Johan van Zyl kertoo: ”Haluamme varmistaa, että Euroopan tehtaamme ovat globaalilla tasolla kilpailukykyisiä. Burnastonin tehtaan parannukset ovat merkki siitä, että luotamme työntekijöihin, toimittajiin ja heidän tuottamaansa laatuun sekä tehokkuuteen. Arvostamme myös suuresti valtion panostusta tähän projektiin.”

”Investointi osoittaa meidän olevan valmiita tekemään kaikkemme Burnastonin tehtaan kilpailukyvyn parantamiseksi. Tulevaisuudessa esteetön kauppa ja vapaat markkinat Iso-Britannian ja muun Euroopan välillä ovat entistä tärkeämpiä.”

Toyota on aloittanut maailmanlaajuisen ohjelman päivittääkseen tehtaansa TNGA-alustarakenteen tuotantoa varten. Vuoteen 2020 mennessä suurimmassa osassa Toyotan malleista tullaan hyödyntämään TNGA-alustaa. Tämä alustarakenne löytyy jo nyt 4. sukupolven Priusista ja uudesta Toyota C-HR crossoverista – molemmat autot kuvastavat Toyotan sitoumusta rakentaa asiakkailleen entistä parempia autoja.

*valtion rahoitus riippuu due diligence -liiketoimintaselvityksen tuloksista

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy