Toyota käynnistää yhteistyön Suomen Olympia- ja Paralympiakomiteoiden kanssa

Toyota on maailmanlaajuinen Olympia- ja Paralympiakomiteoiden pääyhteistyökumppani tulevien kahdeksan vuoden ajan. Kumppanuus käynnistyy nyt myös Suomessa sisältäen alkuvaiheessa muun muassa tapahtumayhteistyötä Suomen Olympia- ja Paralympiakomiteoiden kanssa. Toyotan ensimmäiset yhteistyöurheilijat Suomessa ovat ratakelaaja Leo-Pekka Tähti ja lumilautailija Matti Suur-Hamari.

Toyotan maailmanlaajuinen kumppanuus Olympia- ja Paralympiakomiteoiden kanssa konkretisoituu ”Start Your Impossible” -liikkeen kautta. Se kannustaa Toyotan työntekijöitä, kumppaneita ja asiakkaita tarttumaan yksilöllisiin haasteisiin ja korostaa yhtiön tavoitetta tarjota liikkuvuuden vapautta kaikille.

- Toyota pureutuu esimerkiksi kaupunkiliikenteen haasteisiin ja pyrkii laajentamaan liikkuvuuden mahdollisuutta kaikille ihmisille. Tämä globaali liike ja missio tulevat näkymään Toyotan toiminnassa ja tuotekehityksessä pitkälle tulevaisuuteen, toteaa Toyota Auto Finlandin toimitusjohtaja Kari Skogster.

- Kumppanuus Toyotan kanssa tuo samalla yhteen myös Olympia- ja Paralympiakomitean, mikä on hienoa ja tervetullutta. Toyotalle avautuu hienoja mahdollisuuksia kumppanuuden hyödyntämiseen, kun he voivat kertoa tarinaansa niin olympia- kuin paralympiaurheilijoiden kautta, toteaa Olympiakomitean liiketoimintapäällikkö Ville Köngäs.

Suomessa yhteistyö Olympia- ja Paralympiakomiteoiden kanssa tarkoittaa paitsi autoyhteistyökumppanuutta, myös konkreettista sitoutumista muun muassa tapahtumiin.

- Toyota tulee olemaan mukana Paralympiakomitean Para School Day -kiertueessa, joka järjestetään tänä keväänä seitsemässä eri koulussa. Para School Day -kiertueen tavoitteena on muuttaa asenteita erilaisuutta kohtaan ja lisätä tietoisuutta paraurheilusta, jotka ovat myös Toyotan ”Start Your Impossible” -kampanjan tavoitteita, kertoo Paralympiakomitean pääsihteeri Tero Kuorikoski.

Tähti ja Suur-Hamari ensimmäiset urheilijakasvot

Toyota käynnistää Suomessa yhteistyön myös urheilijoiden kanssa. Ensimmäiset paikalliset urheilijakasvot ovat paralympiaurheilijat Leo-Pekka Tähti ja Matti Suur-Hamari. Urheilijat tulevat näkymään voimakkaasti heti alkuvuodesta 2018, erityisesti helmi-maaliskuussa Olympialaisten ja Paralympialaisten aikaan.

- Yhteistyö Toyotan kanssa on itselleni erittäin merkittävä matkalla kohti seuraavia tavoitteitani. Tarkoitukseni on huipentaa urani Tokion paralympialaisiin vuoteen 2020, ja Toyotalla tulee olemaan merkittävä rooli tukiessaan minua kohti tavoitteitani. Toyotan arvoissa yhdistyy samanlaisia asioita, kuin omassa arvomaailmassani. Ihmisten kunnioitus ja syrjinnän vastaisuus tekevät Toyotan yhteistyökumppanuudesta itselleni luontevaa, kertoo Suomen menestynein vammaisurheilija ja Vuoden Urheilija 2016 Leo-Pekka Tähti.

- On hienoa huomata, että Toyota isona globaalina yhtiönä on kiinnostunut myös ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnista. Voin ilokseni todeta, että jaamme Toyotan kanssa täysin samanlaisen arvomaailman ja siksi olenkin todella innoissani alkavasta yhteistyöstä. Uskon että pääsemme toteuttamaan huikeita yhteistyökuvioita urheilun saralla tulevina vuosina, toteaa Matti Suur-Hamari.

Lisätietoja:

Janne Hällfors
Markkinointijohtaja
Toyota Auto Finland Oy
Puh: 050-590 2622
janne.hallfors@toyota.fi

Ville Köngäs
Liiketoimintapäällikkö
Suomen Olympiakomitea
Puh: 040-661 0769
ville.kongas@olympiakomitea.fi

Tero Kuorikoski
Pääsihteeri
Suomen Paralympiakomitea
Puh: 0400-242 009
tero.kuorikoski@paralympia.fi

Toyotan mediapankki: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy

www.toyota.fi/mobilityforall

Lainaukset

Toyotan arvoissa yhdistyy samanlaisia asioita, kuin omassa arvomaailmassani. Ihmisten kunnioitus ja syrjinnän vastaisuus tekevät Toyotan yhteistyökumppanuudesta itselleni luontevaa.
Leo-Pekka Tähti