Toyota lisää Mirain tuotantoa

Toyota Motor Company on päättänyt lisätä polttokennoauto Mirain tuotantoa.

Toyota Mirai lanseerattiin Japanin markkinoille noin kuukausi sitten Japanissa. Uuden suunnitelman mukaisesti Miraita tuotetaan noin 2000 kappaletta vuoden 2016 aikana ja noin 3000 kappaletta vuoden 2017 aikana.

Mirain tuotantoa päätettiin lisätä ennakoitua suuremman tilausmäärän vuoksi. Toyota on saanut ensimmäisen kuukauden aikana noin 1500 Mirai-tilausta. Japanin lisäksi Toyota Mirai lanseerataan myöhemmin tänä vuonna sekä Euroopan että Pohjois-Amerikan markkinoille.

Samalla Toyota tarkastaa myyntiennusteitaan huomioiden mm. kunkin alueen vety-infrastruktuuri, energiapolitiikka, kuluttajakysyntä ja ympäristösäädökset.

Avainsanat: