Toyota muuttaa Helsingin keskustan sosiaalisen median kanavaksi lauantaina 15.9.

Toyotan uusi AYGO saa arvoisensa shown lauantaina 15.9.2018. Esityksen päätähtenä on erityisen näyttävä magentan värinen AYGO x-cite, ja ohjaajina kaksi maineikasta Instagram-vaikuttajaa: Veronica Verho (@mariieveronica) ja Hermanni Hyyryläinen (@ihanahermanni). He tuovat uuden AYGO:n täysin uudella, virkistävällä tavalla esille reaaliaikaisesti Instagramissa. Instagram-postaukset eivät ole mikään uusi juttu - se on, että ne siirtyvät sosiaalisesta mediasta 41 digitaaliseen ulkomainospintaan Helsingin keskustassa.

Tänä vuonna uudistunut Toyota AYGO henkii koko olemuksellaan urbaania läsnäoloa ja halua olla muita edellä. Se on Toyotan malliston pienin auto ulkomitoiltaan, mutta sen sydän sykkii isosti ja samassa hengessä Toyotan ajatusmaailman mukaisesti - alati parempia autoja valmistaen ja parempaa liikkuvuutta tukien. On erittäin perusteltua, että nuorekas AYGO pääsee dynaamiseen eturintamaan ja tähdittämään täysin uudenlaista tapaa nähdä sekä kokea mainontaa.

”Uusi Toyota AYGO on luotu spontaaniin ja elämykselliseen kaupunkielämään, ja siksi sosiaalista mediaa hyödyntävä ja hetkessä elävä mainonnan erikoisratkaisu sopii mallille loistavasti”, kertoo Toyotan markkinointijohtaja Mikko Kekäläinen.

Digitaalisissa mainosnäytöissä pyörii ainoastaan vaikuttajien tuottamaa Instagram-sisältöä Instagram Stories -näkymää mukaillen klo 13–16. Tämä on tiettävästi ensimmäinen kerta Suomessa, kun sosiaalisesta mediasta siirretään sisältöä suoraan ulkomainontaan. Se sopii tapana Toyotalle erinomaisesti, sillä edelläkävijän tulee myös esittää edistyksellisiä asioita kaikessa toiminnassaan.

Verhon ja Hyyryläisen koeajo tapahtuu lauantaina Helsingin keskustan alueella, joten ulkomainonnan ohella heidät voi nähdä kaupungilla aniliininpunaisen AYGO x-cite -mallin ratissa. Vaikuttajat suorittavat koeajonsa aikana erilaisia hauskoja tehtäviä ja testaavat uuden AYGO-mallin ominaisuuksia monipuolisesti. Erilaisia kaupunkielämää tukevia ominaisuuksia mallissa riittääkin mobiililaitteiden yhdistettävyydestä osaksi autoa sen pantterimaiseen ketteryyteen - ja paljon siltä väliltä.

Tämän sosiaalisen median elämysmatkan on suunnitellut Toyotan mainos- ja mediatoimisto The&Partnership Helsinki. Toteutuksesta vastaavat Troot Network sekä Inuits yhdessä Clear Channelin kanssa.

”Uskomme lujasti, että luovuus ja teknologia kuuluvat yhteen. Markkinoinnin tulevaisuus on niiden, jotka parhaiten yhdistävät teknologian, datan ja luovan sisällön ajankohtaisiin ilmiöihin, asiakkaitten businesstavoitteisiin sekä asiakaskokemukseen. Tämä hauska rajoja rikkova projekti on yksi esimerkki innovatiivisestä luovasta suunnittelustamme”, kertoo The&Partnership Helsingin vetäjä Client Services Director Sirkku Söderman.

Liitteenä kartta toteutuksen ulkomainospaikoista lauantaina 15.9. klo 13–16.

Lisätietoja:

Mikko Kekäläinen, markkinointijohtaja, Toyota Auto Finland Oy / Puh. 09 8518 3406 / mikko.kekalainen@toyota.fi

Sirkku Söderman, Client Services Director, The&Partnership Helsinki / Puh. 040 772 2165 / sirkku.soderman@theandpartnership.com / www.theandpartnership.fi