Toyota vuoden 2018 Geneven autonäyttelyssä

• Uuden, kolmannen sukupolven Aurisin ensiesiintyminen
  • Uudistuneen AYGOn ensiesiintyminen – näyttävän tuore ulkomuoto ja entistä hauskempi ajaa
  • Euroopan ensiesiintyminen Concept-i –sarjalle sekä TOYOTA FINE-Comfort Ride –konseptille – tulevaisuuden mahdollisuudet liikkumisen sähköistykselle, autonomiselle liikkumiselle ja tekoälylle
  • Maailman ensiesiintyminen urheiluautokonseptille – Toyotan tunnetuin urheiluauto tekee paluun

Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä, joka on järjestyksessään jo 88:s, nähdään täysin uusi kolmannen sukupolven Auris. Mallin olennaisimmat elementit liittyvät vahvasti niin kasvaviin ulkomittoihin, liikkuvuutta korostavaan muotoiluun kuin laajentuvaan moottorivalikoimaankin. Uusi, 2.0 –litraiseen bensiinimoottoriin perustuva hybridijärjestelmä merkitsee uuden aikakauden alkua Toyotan hybrideille. Tämä aikakausi tuo tullessaan perinteisten hybridijärjestelmien rinnalle dynaamisuutta ja urheilullisuutta korostavan vaihtoehdon.

Uudistunut AYGO saa myös ensi-iltansa Genevessä. AYGOn yksilöllisen voimakas DNA erottaa sen jatkossakin kilpailijoista. A-segmentin malli on entistä nuorekkaampi, muotoilultaan entistä mieleenpainuvampi ja edelleen kehitettyjen ajo-ominaisuuksien ansiosta hauskempi ajettava kuin koskaan aiemmin.

Toyotan voimakas halu liikkumispalveluiden kehittämiseen perinteisten ratkaisujen ulkopuolelle näkyy voimakkaasti ”Liikkuvuutta kaikille” –vision alla. Tähän kuuluvat niin erilaiset sähköiset liikkumisvälineet, polttokennotekniikka, autonominen liikkuminen, tekoäly ja näiden edellä mainittujen hyödyntäminen päivittäisessä elämässä.

Concept-i –sarjan sähkökulkuneuvot ottavat kaiken hyödyn irti, mitä tekoäly ja autonominen liikkuminen voivat tarjota. Sarjaan kuuluu kolme kulkuneuvoa, joista jokainen on suunniteltu täyttämään hyvinkin erilaisten liikkumistarpeiden ja –ympäristöjen asettamat haasteet.

TOYOTA FINE-Comfort Ride –konsepti näyttää suuntaviivoja polttokennotekniikan, ison henkilöauton sekä erittäin muuntautumiskykyisen sisätilaratkaisun yhdistämiselle upeaksi kokonaisuudeksi.

Viimeisenä, muttei missään tapauksessa vähäisimpänä, Toyota esittelee uuden urheiluauton konseptimallin. Konsepti on merkki sitoutumisesta tuoda tarjolle Toyotan kenties ikonisin ja tunnetuin urheiluauto.

Toyotan lehdistötilaisuus alkaa 6.3.2018 klo 09.45 Toyotan osastolla hallissa 4.