Toyota yhteistyössä Vierumäen kanssa tukemassa nuorten liikuntaa

Toyota toteuttaa maailmanlaajuista Olympia- ja Paralympiayhteistyötä ja sen myötä Start Your Impossible -liikettään. Suomen tasolla yhteistyö jalkautuu Olympiakomitean sekä Paralympiakomitean kanssa tiivisti tuotettavan yhteistyön lisäksi useisiin yhteistyökumppanuuksiin ja tapahtumayhteistöihin.

Start Your Impossible -liikkeen yhtenä päätarkoituksena on mahdollistaa tasavertaiset liikkumismahdollisuudet ja -palvelut kaikille. Liike tarkoittaa uusia innovaatioita Toyotan perinteisillä ydinosaamisalueilla eli erilaisten ajoneuvojen ja ihmisten kuljettamiseen sekä liikkumiseen tehtyjen ratkaisujen kehittämistä. Tämän lisäksi erittäin olennaisena osana liikettä on ajatus siitä, että liikkuminen kuuluu ihmisoikeutena tasavertaisesti kaikille ihmisten taustoista, elämäntilanteista tai mahdollisista vammoista riippumatta. Edistääkseen nuorten liikuntaa Toyota mahdollistaa yhdessä Vierumäen kanssa lapsille ja nuorille osallistumisen Vierumäen suosituille kesäleireille.

”Me Toyotalla uskomme ihmisten tasavertaisiin mahdollisuuksiin ja oikeuteen liikkua vapaasti. Erityisen tärkeää on tukea lasten ja nuorten liikuntaa, sillä sen positiivinen vaikutus nuoriin on osa juuri sitä, mitä Start Your Impossible -liikkeellä haetaan”, toteaa Toyota Auto Finlandin toimitusjohtaja Kari Skogster.

Toyotalla uskotaan myös enemmän tekoihin kuin sanoihin, joten Toyota tarjoaa yhteensä 28:lle 7 – 17 -vuotiaalle lapselle ja nuorelle mahdollisuuden osallistua Vierumäen kesäleireille. Kesäleirien lajikirjo on suuri ulottuen salibandystä aina kamppailulajeihin ja jopa eSports-lajeihin.

Yksi tärkeimmistä tehtävistä, joka Suomen Urheiluopistolla on ollut yli 90-vuotisen historiansa aikana, ja on edelleen, on mahdollistaa lasten ja nuorten vihkiytyminen liikunnan harrastamiseen ja toteuttaa unelmiaan. Vierumäki on myös Suomen olympiakomitean virallinen harjoittelukeskus ja näin ollen yhteistyö Toyotan ja Start Your Impossible- liikkeen kanssa toteuttaa erinomaisesti myös Vierumäen tavoitteita.  ”Olemme Vierumäellä iloisia, että tämän yhteistyön voimin pystymme mahdollistamaan usean nuoren liikunnan ilon toteutumista”, toteaa Vierumäki-yhtiöiden toimitusjohtaja Heikki Hietanen.

Osallistumismahdollisuus annetaan lapsille ja nuorille videoiden perusteella, joilla he saavat kertoa omin sanoin liikuntaan liittyvistä haaveistaan ja unelmistaan. Kilpailulomake löytyy Toyotan verkkosivuilta osoitteesta www.toyota.fi/leirikisa