Toyotan uutuudet Geneven autonäyttelyssä 2017

Toyota esittelee maaliskuun alussa Geneven autonäyttelyssä uuden Yaris-mallin sekä sen räväkän Yaris GRMN -version. Maailman ensi-iltansa saa i-TRIL Concept, joka visioi Toyotan kaupunkiajokkia vuonna 2030. Esillä on myös koko TOYOTA GAZOO Racing -kattaus: Yaris WRC, TS050 Hybrid ja Dakar Hilux.

Uudessa Yarisissa nähtävät merkittävät parannukset takaavat mallin kiinnostavuuden ja menestyksen jatkumisen tulevaisuudessakin. Ulkomuotoilu on aiempaa dynaamisempi ja sisustuksen viimeistely hienostuneempi.

Yaris-mallistoa tulee täydentämään erittäin suorituskykyinen Yaris GRMN -versio. Sen inspiraatiolähteenä on toiminut Toyotan paluu rallin MM-sarjaan Yaris WRC:llä. Versio tulee olemaan ainutlaatuinen vaihtoehto luokassaan – 1,8 litran moottori on mekaanisesti ahdettu. Se tuottaa tehoa yli 155 kilowattia (yli 210 hevosvoimaa).

Toinen Toyotan merkittävä lanseeraus Genevessä on maailman ensi-iltansa saava i-TRIL Concept. Toyota Motor Europen kehittämässä, yhtiön nizzalaisessa ED2 -designkeskuksessa muotoillussa sähköajokissa nähdään useita innovaatioita jotka ilmentävät Toyotan pyrkimystä tehdä yhä parempia ja ympäristöystävällisempiä liikenteen sovelluksia.

Konseptissa on 1+2 -istumajärjestys, aktiivinen korin kallistusjärjestelmä ja mahdollisuus liikkua autonomisesti. Se tarjoaa vaihtoehdon A- ja B-segmentin automalleille, sähköautoille ja moottoripyörille. Kohderyhmänä ovat kuluttajat jotka haluavat hauskan ajokokemuksen matalillakin siirtymänopeuksilla kaupunkiliikenteessä.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä, Toyotan osastolla on esillä täysi valikoima TOYOTA GAZOO Racing -autoja. Osallistuessaan erittäin vaativiin kilpaluokkiin, kuten FIA World Rally Championshipiin (WRC), FIA World Endurance Championshipiin (WEC) sekä Dakariin, Toyota laittaa autonsa äärimmäiseen rasitukseen tähdätessään yhä parempien autojen valmistamiseen.

Toyotan lehdistötilaisuus pidetään tiistaina 7.3.2017 klo 12.30 hallissa 4.

Uutispankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy