Uusi Toyota C-HR-crossoverkonsepti esitellään Pariisissa

Toyotan uusi C-HR-konseptiauto esitellään Euroopan ensi-illassa Pariisin autonäyttelyssä. Konseptin dynaaminen muotoilu ja innovatiivinen hybridivoimanlähde antavat viitteitä siitä, minkälaista mallia Toyota on lanseeraamassa C-segmenttiin.

Toyota C-HR-konsepti esitellään C-segmentissä ennen näkemättömässä, timanttia muistuttavassa ulkomuodossaan. Uuden konseptin matkustamo on myös kompakti ja näyttävä.

C-HR-konseptin keulan muotoilussa on käytetty Toyotan uusinta muotoilukieltä, ja siinä on yhdennäköisyyttä malliston uutuuksien kanssa. Samalla konsepti luo visioita Toyotan tulevaisuuden suuntauksesta muotoilun saralla.   Uusi crossoverkonsepti on sivuprofiililtaan huomattavan matala, ja sitä hallitsevat voimakkaat pokkaukset sekä massiiviset pyöränkotelot. Hartialinjan kulmikkuutta tasapainottaa virtaviivainen kattolinja.   Konseptin takavalot korostavat hartialinjan muotoja, mikä omalta osaltaan tuo konseptin olemukseen leveyttä.

Toyotan kansainvälinen lehdistötilaisuus Pariisin autonäyttelyn alkaa hallissa 4 torstaina 2.10. klo 8.00.

Avainsanat: