Trevianin toteuttama kiinteistökauppa vahvistaa Kauhavan elinkeinoelämää

Report this content

Trevian Asset Management Oy on toteuttanut 7.9.2018 tapahtuneessa kaupassa Kauhavalla sijaitsevan teollisen kiinteistön myynnin kotimaiselle metallituotteita valmistavalle Piristeel Oy:lle. Kaupan myötä Kauhavan kaupungin elinkeinoelämä saa toivotun piristysruiskeen uusien työpaikkojen ja potentiaalisten lisäinvestointien kautta.

Trevian toteutti vaativan n. 18 000m2 laajuisen teollisen kiinteistön myyntiprosessin, jonka aikana seulottiin pitkä lista potentiaalisia teollisia toimijoita. Kiinteistö oli osa Trevian Retail I - rahastoa, jossa on tämän myynnin jälkeen jäljellä 29 kiinteistöä. Uuden vuokralaisen tai ostajan kartoitusprosessi käynnistyi välittömästi, kun tieto kiinteistön edellisen käyttäjän muutosta toiselle paikkakunnalle vahvistui.

Toteutunut myynti on tärkeä onnistuminen Trevian Retail I - rahaston jatkotavoitteiden kannalta, sillä myyty kohde ei ollut salkun ydinstrategian mukainen sijoitus. ”Olemme Trevianin puolesta erittäin tyytyväisiä myös siihen, että lopputuloksena paikallinen elinkeinoelämä saa kovasti kaipaamansa piristysruiskeen, ja kiinteistön uusi omistaja pääsee toteuttamaan liiketoimintansa kehittämistä myönteisessä toimintaympäristössä. Trevian haluaa kiittää Kauhavan kaupunkia erittäin hyvin sujuneesta yhteistyöstä ratkaisun löytämisessä ja toivottaa Piristeel Oy:lle menestystä tulevassa liiketoiminnassaan”, kertoo rahastosta vastaava johtaja Jussi Raitaniemi Trevianista.

Piristeel Oy on suomen johtava sadevesijärjestelmien ja kattoturvatuotteiden valmistaja. Yhtiö kehittyy jatkuvasti, ja kiinteistöhankinnalla tähdätään luomaan pohjaa yrityksen strategian mukaiselle kasvulle. ”Olemme tyytyväisiä, että pitkään pöydällä ollut toimitila-asia on saatu päätökseen. Pääsemme nyt kehittämään liiketoimintaamme täysipainoisesti, kun meillä on tilojen puolesta mahdollisuudet ja hyvät puitteet kasvuun”, kertoo Piristeelin markkinointijohtaja ja osakas Jaakko Piri. ”Saavutimme Trevianin kanssa molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Kaupankäynti sujui odotetussa aikataulussa, ja pääsemme nyt suunnittelemaan eurooppalaisessakin mittakaavassa merkittävää sadevesijärjestelmien ja kattoturvatuotteiden tehdasta”, lisää toimitusjohtaja Petteri Nieminen.

Kauhavan kaupunki toivottaa Piristeel Oy:n tervetulleeksi Kauhavalle. ”Tämä on mahtava uutinen alueen elinkeinoelämän kannalta”, toteaa Kauhavan kaupungin kehitysjohtaja Juha-Martti Kuoppala. Kauppaa edelsi pitkä prosessi, sillä kaupungin ja Trevianin yhteisen toimitilakampanjan myötä kontaktoitiin viime syksystä alkaen noin 200 potentiaalista tiloihin sijoittuvaa yritystä. ”Yhteistyö Trevianin kanssa kiinteistön markkinoimiseksi sujui erinomaisesti. Piristeel Oy on hieno lisäys kauhavalaiseen metalliteollisuuden tarjontaan. Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä yrityksen kanssa”, kehitysjohtaja Kuoppala jatkaa.

Kauhavan kaupunginjohtaja Markku Lumio pitää tiloihin sijoittuvaa työpaikkamäärää merkittävänä. ”Finn-Powerin lähtö oli Kauhavan kaupungille kova isku. Määrätietoisen työn ansiosta saamme tiloihin nyt merkittävän toimijan, jonka mukana kiinteistöön tulee heti lähes sata työpaikkaa. Uskomme, että tämän toimitila-asian ratkeaminen tulee vauhdittamaan myös muiden investointien käynnistymistä alueella”, lisää kaupunginjohtaja Lumio.

Lisätietoja:

Jussi Raitaniemi, Business Director, Trevian Asset Management Oy
050 343 8275, jussi.raitaniemi@trevian.fi

Petteri Nieminen, toimitusjohtaja, Piristeel Oy
044 720 1003, petteri.nieminen@piristeel.fi

Juha-Martti Kuoppala, kehitysjohtaja, Kauhavan kaupunki
040 553 0354, juha-martti.kuoppala@kauhava.fi

Trevian Asset Management on suomalainen, avainhenkilöidensä omistama toimitiloihin keskittyvä kiinteistösijoitus- ja kiinteistövarainhoitoyhtiö, joka tuottaa asiakkaidensa tarpeiden mukaisesti optimoituja ja aktiivisesti hoidettuja kiinteistövarainhoitopalveluja ja -rahastoja. Yrityksen palvelut on suunnattu erityisesti institutionaalisille kiinteistösijoittajille, pankeille sekä muille ammattimaisille sijoittajille. Trevianilla on hallinnoitavanaan yhteensä lähes miljardin euron kiinteistövarallisuus.

Pikafaktat

Trevian Asset Management Oy on myynyt Kauhavalla sijaitsevan teollisen kiinteistön kotimaiselle metallituotteita valmistavalle Piristeel Oy:lle.

Lainaukset

Yhteistyö Trevianin kanssa kiinteistön markkinoimiseksi sujui erinomaisesti. Piristeel Oy on hieno lisäys kauhavalaiseen metalliteollisuuden tarjontaan. Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä yrityksen kanssa.
Juha-Martti Kuoppala, kehitysjohtaja, Kauhavan kaupunki
Uskomme, että tämän toimitila-asian ratkeaminen tulee vauhdittamaan myös muiden investointien käynnistymistä alueella.
Markku Lumio, kaupunginjohtaja, Kauhavan kaupunki
Kaupankäynti sujui odotetussa aikataulussa, ja pääsemme nyt suunnittelemaan eurooppalaisessakin mittakaavassa merkittävää sadevesijärjestelmien ja kattoturvatuotteiden tehdasta.
Petteri Nieminen, toimitusjohtaja, Piristeel Oy
Olemme Trevianin puolesta erittäin tyytyväisiä myös siihen, että lopputuloksena paikallinen elinkeinoelämä saa kovasti kaipaamansa piristysruiskeen, ja kiinteistön uusi omistaja pääsee toteuttamaan liiketoimintansa kehittämistä myönteisessä toimintaympäristössä. Trevian haluaa kiittää Kauhavan kaupunkia erittäin hyvin sujuneesta yhteistyöstä ratkaisun löytämisessä ja toivottaa Piristeel Oy:lle menestystä tulevassa liiketoiminnassaan.
Jussi Raitaniemi, Business Director, Trevian Asset Management Oy