Eksoottiset lomakohteet houkuttelevat suomalaisia talvella – Thaimaa suosikki

Suomalaiset varaavat innokkaasti lomia talvikaudelle 2017–18 ja talven lomia on myyty 15 prosenttia enemmän kuin vastaavaan aikaan viime vuonna. Talvella erityisesti eksoottiset kaukokohteet houkuttelevat suomalaisia, ja Thaimaa on selvä suosikki.

Suomalaisten joka neljäs talven lomamatka suuntautuu kaukomaille ja eksoottisiin kohteisiin matkustetaan erityisesti vuoden pimeimpään aikaan marraskuusta maaliskuuhun.  TUIlla on markkinoiden laajin kaukomatkojen tilauslentovalikoima ja suosituimpana lomakohteena on suosiotaan edelleen kasvattanut Thaimaa. Myös suomalaisten matkustusmäärät ovat kasvussa, ja TUI on lisännyt talvelle matkustajakapasiteettia useisiin kohteisiin.

Tulevan talven trendinä on selvästi matkojen varaaminen ennätyksellisen aikaisin: kuusi kuukautta ennen matkansa varanneiden määrä on kasvanut lähes 20 %. Eniten kaukomatkoja varaavat yli 55-vuotiaat sekä ilman lapsia matkustavat, lapsiperheiden suosiessa hieman enemmän lähikohteita.

Syksyn ensimmäiset koleat kelit ovat perinteisesti saaneet suomalaiset haaveilemaan lämpimistä lomista ja lomamyynneissä on aikaisempina vuosina ollut havaittavissa varauspiikki syyskuun puolivälissä.

Suomalaiset matkustavat mielellään kauas ja matkustajamäärät esimerkiksi Mauritiukselle ja Malediiveille ovat kasvaneet selkeästi. Kaukomatkatarjontaa vahvistaaksemme olemme julkaisseet talvelle useita uutuuskohteita kuten Vietnamin, Seychellit ja Aruban”, kertoo TUI Finlandin PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen.

Matkojen täyttöasteet lokatammikuulle ovat jo korkeita ja suosituimmat huonetyypit sekä TUIn omat hotellikonseptit ovat täyttymässä. Esimerkiksi tasokkaasta palvelustaan tunnettujen RIU-hotellien varausmäärät ovat kasvaneet viime vuodesta neljä prosenttia. Talven kaukokohteista RIU-hotelleja löytyy Meksikosta, Mauritiukselta, Sri Lankalta, Jamaikalta ja Dominikaanisesta tasavallasta.

Talven suosituimmat kaukolomakohteet:
1.Phuket, Thaimaa