Finnmatkat tarjoaa roaming-vapaan loman kaikkialla maailmassa

Finnmatkat  on aloittanut yhteistyön televiestintäalalla toimivan MobiTrotter-yrityksen kanssa. Finnmatkojen asiakkaille se merkitsee roaming-vapaat puhelut ja tiedonsiirron kaikkialla ympäri maailmaa.

– Pääsy internetiin on eräs niistä asioista, joita asiakkaamme eniten toivovat. Tämän palvelun avaaminen tuntuu meistä äärimmäisen mielenkiintoiselta, ja asiakkaidemme näkökulmasta se on oleellinen palvelu, Finnmatkojen maajohtaja Tina Sirén sanoo.

Yhteistyön myötä kaikki pohjoismaiset asiakkaamme voivat nyt soittaa, ottaa vastaan puheluja ja surffata netissä aivan kuin kotonaan. Sovelluksen tekee ainutlaatuiseksi se, että se tarjoaa yhdistelmän erilaisia tapoja soittaa ja käyttää liikkuvaa laajakaistaa kansainvälisesti. Yhdistämällä perinteisen puhelinjärjestelmän ja IP-puhelut asiakkaat voivat käyttää tavallisia matkapuhelinnumeroitaan – selkeästi halvempaan hintaan. Sim-kortin kautta käyttäjät voivat myös käyttää täyden kattavuuden verkkoa matkakohteessa, eivätkä he siten ole riippuvaisia WiFi-alueista.

– Olemme todella tyytyväisiä sopimukseemme Finnmatkojen kanssa, ja ennen kaikkea siihen, että voimme nyt tarjota Finnmatkojen asiakkaille kustannustehokkaan mahdollisuuden pitää yhteyttä perheeseensä ja ystäviinsä matkakohteestaan käsin, MobiTrotterin toimitusjohtaja Peter Bjurström sanoo.

EU:n alueella palvelua käytetään ilmaisiin puheluihin muiden MobiTrotterin käyttäjien kanssa WiFi-alueiden kautta. EU:n ulkopuolella palvelua käytetään joko WiFi:n kautta tai yhdistettynä paikalliseen sim-korttiin.

Paikallisen sim-kortin ja MobiTrotterin yhdistelmällä  käyttäjä saa pääsyn Mobilsurfiin, jonka hinnat ovat jopa 99 prosenttia roaming-hintoja alhaisemmat. Käyttäjä pitää tavallisen puhelinnumeronsa, ja puhelun hinta on jopa 95% roaming-hintoja halvempi.

Pikafaktat:

1.     Ilmaiset puhelut WiFI:n kautta muille MobiTrotterin käyttäjille.

2.    Soittaminen Suomeen WiFi-alueelta maksaa 0,08 euroa /minuutti ja puhelun

vastaanotto 0,035 euroa /minuutti.

3.     EU:n ulkopuolella MobiTrotter yhdistettynä paikalliseen sim-korttiin antaa täyden kattavuuden ja alhaisimmat paikalliset mobiililaajakaistahinnat. Tavallisten soitettujen ja vastaanotettujen GSM-puheluiden MobiTrotter-hinnat ovat jopa 95% roaming-hintoja alhaisemmat. Sovellus sisältää paikallisten sim-korttien osto-oppaan. Joidenkin valittujen matkakohteiden osalta voi paikallisen sim-kortin saada MobiTrotterilta kotiinsa jo ennen matkaa.

Tutustu MobiTrotteriin täällä: http://www.finnmatkat.fi/hyva-tietaa/lomakohteessa/mobitrotter/

Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. Puh. 0303 603 04 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.