Finnmatkojen oppaat vastaavat Facebook Liven kautta asiakkaiden kysymyksiin suoraan Alanyasta

Lukuisat Finnmatkojen asiakkaat ovat ottaneet yhteyttä matkanjärjestäjään Turkissa viime viikonloppuna sattuneen, epäonnistuneen sotilasvallankaappauksen jälkeen. Monella on ollut kysyttävää matkakohteen tilanteesta. Alanyassa paikan päällä olevat oppaat vastaavat tänään torstaina 21.7. klo.15.00 Facebookin livelähetyksessä kysymyksiin.

Finnmatkojen oppaat kertovat kuulumisia lomakohteesta ja vastaavat Turkkia koskeviin kysymyksiin tänään torstaina 21.7. klo.15.00 suorassa Facebookin livelähetyksessä Turkin aurinkorannikolla sijaitsevasta Eftalia Splash -hotellista.

– Ajatus Facebook Liven käyttöön tuli oppailtamme. Mediassa raportoidut levottomuudet ovat esiintyneet Ankarassa ja Istanbulissa. Lomakohteissa on oppaiden ja asiakkaiden mukaan ollut rauhallista. Oppaamme tarjoutuivat vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin suorassa lähetyksessä näyttääkseen ja kertoakseen millainen tilanne lomakohteissa vallitsee tällä hetkellä, kertoo Finnmatkojen viestintäpäällikkö Julia Melnik.

Livelähetyksen tavoitteena on vastata nopeasti ja interaktiivisesti asiakkaiden kysymyksiin ennen Alanyaan tai muualle Turkkiin suuntautuvaa lomamatkaa. Lähetyksen voi katsoa Facebookista myös jälkikäteen.

– Saamme edelleen kysymyksiä vielä tänä kesänä ja tulevana syksynä Turkkiin matkaavilta asiakkailta. Moni lähestyy meitä Facebookin kautta ja siksi Facebook Liven valitseminen tätä tarkoitusta varten tuntui luontevalta. Sen kautta asiakkaiden on mahdollista esittää kysymyksiä suoraan Alanyassa oleville oppaillemme, sanoo Melnik.

Facebook Live lanseerattiin tämän vuoden huhtikuussa ja se mahdollistaa livelähetyksen älypuhelimesta. Muita varusteita ei tarvita. Lähetys julkaistaan tämän jälkeen Facebook-syötteessä, josta Finnmatkojen lähes 200 000 seuraajaa voivat katsoa sen jälkeenpäin.

– Pohdimme jatkuvasti, miten voisimme viestiä asiakkaillemme nopeammin jos jotain tapahtuu. Testaamme nyt Facebook Liveä nähdäksemme, onko se tehokas keino vastata kysymyksiin nopeasti. Jos asiakkaat pitävät siitä, saatamme harkita sen käyttöä myös muissa matkakohteissa. Tällä hetkellä Turkkiin matkustavilla on ymmärrettävästi suurin tarve saada vastauksia, sanoo Melnik.

Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. Puh. 0303 603 04 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.

Lainaukset

– Pohdimme jatkuvasti, miten voisimme viestiä asiakkaillemme nopeammin jos jotain tapahtuu. Testaamme nyt Facebook Liveä nähdäksemme, onko se tehokas keino vastata kysymyksiin nopeasti. Jos asiakkaat pitävät siitä, saatamme harkita sen käyttöä myös muissa matkakohteissa. Tällä hetkellä Turkkiin matkustavilla on ymmärrettävästi suurin tarve saada vastauksia, sanoo Melnik.
Julia Melnik