Jouluksi pääsee vielä lämpimään – Kanaria ja Thaimaa joulun suosikkikohteita

Joulun aika on yksi suosituimmista matkustusajoista ja joulun sekä uudenvuoden lomat ovat myyneet hyvin. TUIn laajentuneesta matkavalikoimasta löytyy kuitenkin vielä lomia vuoden viimeisille juhlapyhille niin kauko- kuin lähikohteisiin.

Mattimyöhäisetkin ehtivät vielä jouluksi valkoisille hiekkarannoille. Tilaa on tarjolla useampaan lähikohteeseen, kuten Kanariansaarille ja Kap Verdelle. Lisäksi kaukokohteista haaveilevat voivat löytää yllättävän edullisia joululomia Thaimaahan, Sri Lankaan, Mauritiukselle, Meksikoon ja Vietnamiin.  Myös uudeksi vuodeksi on vielä jonkin verran paikkoja jäljellä.

Enemmistö jouluaan ulkomailla viettävistä suomalaisista matkustaa Kanariansaarille tai Thaimaahan viikoksi tai kahdeksi. Joulun alla myös kaupunkilomat ovat kasvattaneet suosiotaan ja niihin suunnataankin ennen joulua lahjaostoksille tai joulun jälkeen uutta vuotta viettämään.

Loma lämpimän auringon ja huojuvien palmujen alla tarjoaa irtioton arjesta ja sen rutiineista myös jouluna. All Inclusive -vaihtoehto antaa mahdollisuuden nauttia joulusta ilman ruuanlaittoa ja siivoamista, jolloin aikaa jää itse juhlapyhästä ja matkaseurasta nauttimiseen.

Kaiken hektisyyden keskellä vuoden lopettaminen lomaan on yhä suositumpaa, ja joulun ajan ylimääräiset vapaapäivät mahdollistavat lomailun monille ”, kertoo TUI Finlandin viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen .

Suomalaisten TOP5 kohteet jouluna:
1. Kanariansaaret
2. Thaimaa