Kesälomat viedään nyt käsistä

Kesälomat kolkuttelevat kulman takana ja lomakauppa käy kuumana. Koko kesän lomamatkoista 70 % on jo myyty.

Kylmä kevät ja muisto viime kesän sateista ovat vauhdittaneet lomamatkojen myyntiä. Toukokuun matkat ovat hajapaikkoja lukuun ottamatta loppuunmyytyjä ja kesäkuun matkoista on myyty lähes 85 prosenttia.

Kesäkuulle matkoja on jäljellä 35 prosenttia vähemmän kuin vastaavana aikaan viime vuonna ja heinäkuulle 20 prosenttia vähemmän. Koska kesäkuu on Suomessa säiden suhteen hyvin vaihteleva kuukausi, kannattaa heidän, jotka takuuvarmasti haluavat nauttia lomakeleistä kesäkuussa, varata matkansa viimeistään nyt”, kertoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen.

Jos sää kesäloman alkaessa ei miellytä, voi matkaan lähteä vielä lyhyelläkin varoitusajalla. Parhaiten valikoimaa löytyy suurimmista lomakohteista kuten Bulgariasta, Kreetalta, Rodokselta, Sisiliasta ja Sardiniasta.  Matkatarjontaa täydentävät myös TUIn laaja valikoima valmismatkoja reittilennoilla.

Suomalaiset luottavat edelleen Kreikkaan matkakohteena

Suomalaisten suosituimmat kesälomakohteet ovat Kreikassa Rodos ja Kreeta. Lomakohteiden nousija on Bulgaria, jonka myyntiluvut ovat kaksinkertaistuneet viime vuodesta. Erinomainen hinta-laatusuhde houkuttelee matkailijoita Bulgariaan ja se on tullut osaltaan korvaamaan Turkkia matkakohteena. Myös TUIn kesän uutuuskohde Montenegro on kiinnostanut asiakkaita ja matkojen täyttöasteet ovat korkeita.

Kesän 2017 suosituimmat lomakohteet:

1. Kreikka

2. Espanja (Baleaarit)

3. Italia

4. Bulgaria

5. Kypros

Lähde TUI Finland

TUIn laadukkaat hotellikonseptit kesän suosituissa lomakohteissa auttavat tarjoamaan jokaiselle lomalle juuri sopivan sisällön. Kesän suosituimmat hotellikonseptit ovat:

TUI Family Life -hotelleista löytyvät Bamse Club ja muut maksuttomat lastenkerhot, maksuttomat Les Mills-tunnit, erilaiset aktiviteetit ja show-esitykset iltaisin. Osassa hotelleista järjestetään myös Bamsen Uimakoulu lapsille.

TUI Sensimar -hotellit aikuiseen makuun tarjoavat tasokasta lomailua, spa-palveluita, kuntoilua ja rauhallista iltaohjelmaa. Osassa hotelleista on saatavissa Swim-up -huoneita, joista on pääsy uimaan suoraan omalta terassilta.

RIU -hotellit tarjoavat laadukasta lomailua ja erityisen hyvää palvelua. Vauhdikkaat RIU ClubHotellit tarjoavat paljon ohjelmaa, kun taas elegantit RIU Palace -hotellit rauhallisempaa lomailua.

Blue Star -hotellit tarjoavat helppoa ja mutkatonta lomailua, suuret allasalueet, tasokasta palvelua ja aktiviteetteja isoille ja pienille.