Mikkelistä Meksikoon – VR ja Finnmatkat aloittavat Junalla lomalle -yhteistyön

VR ja Suomen suurin valmismatkojen järjestäjä Finnmatkat aloittavat yhteistyön ja tarjoavat houkuttelevia matkustusetuja asiakkaille. Tavoitteena on innostaa suomalaiset käyttämään junaa lentokentälle tullessa ja saada näin lomalle entistä rennompi aloitus.

Reilun vuoden käytössä ollut Kehärata yhdistää toisiinsa kaukojuna- ja lentoliikenteen ja tuo sujuvan yhteyden Helsinki-Vantaan lentoasemalle kaikkialta Suomesta.

- Lomalennolle lähtemistä usein edeltää enemmän tai vähemmän stressaava vaihe auton ratissa.  Tämä on nykyisin vältettävissä, kun matka kotiasemalta lentokentälle asti taittuu kätevästi junalla, yhdellä junalipulla ilman lisämaksuja, sanoo VR:n markkinointi- ja verkkomyyntijohtaja Minna Miettinen.

- Maakuntien kentiltähän on valitettavan suppea tarjonta suoria lentoja lomakohteisiin, etenkin kaukomaille. Olen iloinen siitä, että kehäratayhteys avaa koko laajan tarjontamme vaivattomasti ja kohtuuhintaisin liityntäkuljetuksin myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvien ulottuville. Ja kun Finnmatkat muuttaa myöhemmin syksyllä nimensä TUIksi, lomavalikoimamme laajenee ja valinnanvaraa on vielä entistäkin enemmän, kertoo Tiina Sirèn, Finnmatkojen maajohtaja.

Uusi junayhteys kentälle on kiinnostanut VR:n kaukoliikenteen matkustajia alusta saakka, mutta matkamäärät ovat kasvaneet alkuvuodesta huomattavasti. Heinäkuussa 2016 VR:n kaukoliikenteen lipuilla tehtiin Helsinki-Vantaalle ja sieltä muualle Suomeen yhteensä yli 31 000 matkaa, kun vuoden alussa matkoja tehtiin noin 15 000 kuukausittain.

- Haluamme tarjota yhdessä Finnmatkojen kanssa asiakkaille ja veturilaisille huomattavia etuja osana yhteistyötä. Uskomme, että pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tulevat matkustajat valitsevat lentokenttäkyydikseen yhä useammin junan, Miettinen jatkaa.

- Meksiko, Thaimaa, Kanariansaaret, Jamaika… Rentoon lomatunnelmaan voi nousta nyt lähimmältä juna-asemalta. Ja onhan uuden ratayhteyden kokeileminen mielenkiintoinen matkailuelämys jo sinänsä, vinkkaa Sirèn.

VR:n ja Finnmatkojen Junalla lomalle -yhteistyö alkaa 5.9. ja siihen sisältyy erilaisia kampanjatarjouksia VR:n ja Finnmatkojen asiakkaille.  Lisäksi kampanjaan liittyy nettitesti ”Mikä lomakohde olet”, josta voi voittaa Finnmatkojen Thaimaan-loman sekä VR:n junaliput lentokentälle.

Lisätietoja:
Finnmatkat, Online Sales & Marketing Manager Anna-Maria Mettin, p. 050 383 7443
VR, markkinointi- ja verkkomyyntijohtaja Minna Miettinen, yhteydenotot VR Groupin Mediadeskin kautta p. 03070123

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta. Finnmatkoista tulee TUI 1. marraskuuta 2016.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 8 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.