Monipuolinen Kreikka on tulevan kesän suosikkikohde

Tänä kesänä yhä useampi suomalainen suuntaa kesälomallaan Kreikan auringon alle lomailemaan. Kreikkatrendi on nähtävissä matkojen kasvaneessa kysynnässä ja myyntiluvuissa. TUI on myynyt tulevalle kesälle Kreikan matkoja 15 % enemmän viime kesään verrattuna.

Monipuolinen Kreikka tarjoaa elämyksiä kaikille aisteille ja sen kauniista saarista jokainen matkailija löytää itselleen sopivan matkakohteen. Kreikan kohteista Rodos on suomalaisten matkailijoiden tulevan kesän ylivoimainen ykkönen ja toiseksi suosituimpana kohteena tulee Kreeta.

”Kreikkaan suomalaisia houkuttelevat takuuvarma aurinko, monipuoliset kohteet ja lyhyt lentoaika. Vaikka kysyntä matkoille on ollut vilkasta, on paikkoja Kreikkaan vielä kesälle varattavissa”, kertoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen.

Kesällä Kreikkaan suuntaavat etenkin lapsiperheet, jotka suosivat kohteista Rodosta ja Kreetaa. TUIn tarjoamat, erityisesti lapsiperheille sopivat hotellikonseptit, TUI Family Life ja Blue Star tarjoavat asiakkailleen sopivaa ohjelmaa ja palveluja loman ajaksi. Rodoksen, Kreetan ja Samoksen valikoiduissa TUI Family Life -hotelleissa on esimerkiksi lapsille kesäkaudella tarjolla suomenkielisiä uimakouluja, joissa opettajina toimivat koulutetut uimaopettajat. Kaikissa Family Life -hotelleissa on myös maksuttomat lastenkerhot 3-15 vuotiaille.

Kreikan uutuuskohteet Halkidiki ja Santorini

Kreikan kysynnän kasvaessa TUI lanseeraa kesälle kaksi Kreikan uutuuskohdetta: Halkidikin ja Santorinin. Manner-Kreikan pohjoisosassa sijaitseva Halkidiki on suomalaisille toistaiseksi vielä tuntemattomampi kohde, joka koostuu kolmesta niemimaasta: Kassandrasta, Sithonasta ja Athoksesta. Luonto on niemimailla hyvin vehreää ja se erottaa kohteen Kreikan saarista.

Santorini on klassikko kreikkalaisessa saarimaailmassa ja yksi Kreikan kauneimpia saaria. Kohde tarjoaa matkailijoille paljon tekemistä, nähtävää, tavernoita ja ostosmahdollisuuksia.

TUIn kaikki Kreikan kohteet ovat:

Halkidiki

Kalymnos

Korfu

Kos

Kreeta

Yhdistelmäloma Patmos&Samos

Rodos

Samos

Zakynthos

Helsingistä lennetään Kreikkaan huhtikuun loppu puolelta lokakuun loppuun. Lisäksi maakuntakentiltä lennetään Rodokselle seuraavasti:

Oulu - Rodos 8.4.–24.6.2017, 5.8.–28.10.2017