Paratiisisaaret Aruba, Barbados, Sansibar ja St Martin – TUIn talven uutuuskohteet

TUI laajentaa matkavalikoimaansa ja julkaisee talvikaudelle 2017–18 neljä eksoottista kaukokohdetta – Aruban, Barbadosin, Sansibarin ja St Martinin. Kohteet ovat varattavissa reittilennoin lokakuun alusta huhtikuun loppuun.

Uudet ja eksoottiset kohteet täydentävät TUIn matkavalikoimaa ja tarjoavat asiakkaille lisää mahdollisuuksia matkustaa kaukomaille niin itään kuin länteen.  Matkatarjonnan laajentaminen vastaa myös asiakkaiden toiveisiin räätälöidä itse matkoja, lentoaikatauluja ja matkan kestoa.

Suomalaiset ovat kiinnostuneita eksoottisista kaukokohteista, ja kohteet kuten Malediivit ja Mauritius ovat olleet viime vuosina suomalaisten matkaajien suosiossa. Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme tarjota asiakkaillemme lisää valikoimaa ”, kertoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen .

Aruba

Karibialla sijaitseva ”onnellisten saari” Aruba on autonominen osa Alankomaita ja yksi ABC-saarista (Aruba, Bonaire ja Curaçao). Aruba tarjoaa liidunvalkeita ja monipuolisia rantoja, makuelämyksiä ja aktiviteetteja luonnossa. Matkan kesto 8 ja 11 päivää.

Barbados

Barbadosin letkeä karibialainen tunnelma hurmaa matkaajat. Saarella voit valita joko rauhallisemman etelärannikon tai vilkkaampaa yöelämää tarjoavan länsirannikon. Kumpikin puoli tarjoaa erinomaiset puitteet lomailuun: kauniita rantoja, huojuvia kookospalmuja, vehreää luontoa ja runsaasti aurinkoa. Matkan kesto 8 ja 15 päivää.

Sansibar

Intian valtamerellä sijaitsevalla Sansibarilla on pitkiä paratiisirantoja, upeat snorklaus- ja sukellusmahdollisuudet sekä houkutteleva turkoosinsininen meri. Rantaloman ja huojuvien palmujen lisäksi saarella on runsaasti historiaa ja kulttuuria, sillä vuosisatojen ajan saari on toiminut risteyksenä arabisulttaaneille, merenkulkijoille ja eurooppalaisille uudisasukkaille. Matkan kesto 8 ja 11 päivää.

St Martin

St Martin on pieni karibialainen saari upeine rantoineen. Saaren erikoisuus on saaren kansainvälinen lentoasema, jolla sijaitsee erittäin lyhyt kiitotie. Kiitotie sijaitsee aivan Maho Beach -uimarannan päässä ja koneet lentävät vain parikymmentä metriä rannan yläpuolella. Saaren pohjoispuoli kuuluu Ranskalle (St Martin) ja eteläpuoli Hollannille (St Maarten). Matkan kesto 8 ja 11 päivää.

Matkat toteutetaan reittilennoilla ja yleiset valmismatkaehdot turvaavat valmismatkalaista matkan eri vaiheissa. Matkat ovat varattavissa osoitteessa tui.fi .

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. Suosituimpia matkakohteita ovat Kanariansaaret, Thaimaa ja Turkki. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar, WonderCruises ja lentoyhtiö TUIfly. Konserni kuuluu saksalaiseen matkanjärjestäjäkonserni TUI Groupiin, joka on ollut maailman johtava toimija vuodesta 2000 lähtien. TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa. TUI Groupin osake on Lontoon pörssin johtavassa FTSE 100 -indeksissä sekä saksalaisessa MDAX-indeksissä. TUIn liikevaihto oli tilikauden 2014/2015 aikana 20 miljardia euroa ja liikevoitto 1,069 miljardia euroa. TUIlla on 76 000 työntekijää 130 maassa ja se tarjoaa noin 20 miljoonalle asiakkaalleen kokonaisvaltaista palvelua aina matkan varauksesta kotiinpaluuseen. TUIn toiminta kattaa matkailun koko arvoketjun: johtavia matkanjärjestäjiä ja 1 800 matkatoimistoa ympäri Euroopan, kuusi lentoyhtiötä, joilla on enemmän kuin 130 keski- ja pitkän matkan lentokonetta ja yli 300 ryhmäomisteista hotellia, muun muassa RIU ja Robinson. Risteilyalukset MS Europa ja luksusristeilijä MS Europa 2, TUI Cruises -laivasto ”Mein Schiff” ja Thomson Cruises -tuotemerkin alla olevat isobritannialaiset laivat antavat TUIlle vahvan aseman nopeasti kasvavilla risteilymarkkinoilla. Globaali vastuu kestävästä kehityksestä niin taloudellisesti, ekologisesti kuin yhteiskunnallisestikin on TUIn yrityskulttuurin perusta. TUI on ainoana matkanjärjestäjänä maailmassa YK:n Global Compactin jäsen. Konserni on myös listattu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä (DJSI).