Suomalaiset ottavat lomalla selfieitä ja jakavat niitä sosiaalisessa mediassa

Yli puolet suomalaisista (54 %) ottaa lomallaan selfien, selviää TUI Finlandin toteuttamasta kyselystä. Enemmistö nappaa lomaselfien perillä matkakohteessa ja suosituin paikka on lomakohteen ranta. Innokkaimmat (20 %) nappaavat ensimmäiset selfiet heti lentokentällä tai lentokoneessa.

Kiinnostava tausta, auringonpaiste ja rentoutunut olemus ovat suomalaisten avaimia onnistuneeseen lomaselfieen. Suomalaisia ei lomalla myöskään aurinko häikäise, sillä lähes 74 % vastaajista ottaisi selfien mieluummin aurinkolasit silmillä kuin ilman niitä.

Suomalaiset myös jakavat selfieitään innokkaasti: lähes 77 % vastaajista jakaa ottamansa kuvan eteenpäin. Heistä lähes 90 prosenttia jakaa ottamansa kuvan sosiaalisessa mediassa ja loput kymmenen prosenttia läheisilleen tai ystävilleen yksityisesti. Kuvansa sosiaalisessa mediassa jakavista lähes puolet jakaa kuvansa Facebookissa, kolmasosa Instagramissa ja 10 % Snapchatissa.

Kyselyyn vastasi 471 henkilöä kesäkuussa 2017 sivustolla tui.fi.