Talven lomia varataan nyt vauhdilla

Vaikka kesälomat vasta rullaavat, ovat katseet suuntautuneet jo tuleviin lomiin. Moni lomalainen saattoi jäädä nuolemaan näppejään kesälomien kanssa, sillä matkat varattiin ennätyksellisen aikaisin.  Trendi näyttää jatkuvan myös tulevalle talvelle.

Suomalaiset matkustavat talvikaudella ahkerasti niin lähelle kuin kauas ja lomavarauksia on viime viikkoina tehty lähes 20 % enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Kylmä ja sateinen kesä on saanut suomalaiset varmistamaan talvilomaviikkonsa lämmössä. Ensi talvelle perheet ovat varanneet matkoja etenkin lähikohteisiin, ja ilman lapsia matkustavat puolestaan hieman enemmän kaukokohteisiin.

Aikaisin lomansa varanneet hyötyvät eniten, sillä he pääsevät valitsemaan parhaat hotellit ja huoneet. Viime hetken varaajat joutuvat tyytymään sen hetkiseen valikoimaan ”, kertoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen .

Lähikohteista suosituimpia ovat Kanariansaaret, Kap Verde ja Madeira. Talven kaukokohteissa suomalaiset suosivat Thaimaata, Meksikoa, Vietnamia, Sri Lankaa ja Mauritiusta. Suomalaisten kestosuosikkeina toimivat Kanariansaaret ja Thaimaa ovat vain kasvattaneet suosiotaan tälle talvelle.

Suosituimpiin kaukokohteisiin TUIn asiakkaat lentävät tänä talvena mukavasti suorin Dreamliner-lennoin, jonka moderni tekniikka tuo mukavuutta pitkillä lennoilla. TUI lentää suorin lennoin myös Kap Verdelle, jonne on aikaisemmin lennetty tankkausvälilaskun kautta.

Talvikauden suosituimmat lomakohteet:

1. Gran Canaria

2. Teneriffa

3. Phuket, Thaimaa

4. Krabi, Thaimaa

5. Lanzarote

6. Meksiko

Lähde TUI Finland

Lämpötilaopas kertoo missä on kesä

Mikäli sopiva matkakohde on hukassa, avittaa TUIn uusi lämpötilaopas lomakohteen valinnassa. Oppaassa lämpimät lomakohteet on jaoteltu kuukausittain kolmeen eri lämpöluokkaan: kuuma, kuumempi, kuumin. Näin jokainen löytää itselleen sopivan kesäsään, sillä kesä on aina jossakin!

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. Suosituimpia matkakohteita ovat Kanariansaaret, Thaimaa ja Turkki. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar, WonderCruises ja lentoyhtiö TUIfly. Konserni kuuluu saksalaiseen matkanjärjestäjäkonserni TUI Groupiin, joka on ollut maailman johtava toimija vuodesta 2000 lähtien. TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa. TUI Groupin osake on Lontoon pörssin johtavassa FTSE 100 -indeksissä sekä saksalaisessa MDAX-indeksissä. TUIn liikevaihto oli tilikauden 2014/2015 aikana 20 miljardia euroa ja liikevoitto 1,069 miljardia euroa. TUIlla on 76 000 työntekijää 130 maassa ja se tarjoaa noin 20 miljoonalle asiakkaalleen kokonaisvaltaista palvelua aina matkan varauksesta kotiinpaluuseen. TUIn toiminta kattaa matkailun koko arvoketjun: johtavia matkanjärjestäjiä ja 1 800 matkatoimistoa ympäri Euroopan, kuusi lentoyhtiötä, joilla on enemmän kuin 130 keski- ja pitkän matkan lentokonetta ja yli 300 ryhmäomisteista hotellia, muun muassa RIU ja Robinson. Risteilyalukset MS Europa ja luksusristeilijä MS Europa 2, TUI Cruises -laivasto ”Mein Schiff” ja Thomson Cruises -tuotemerkin alla olevat isobritannialaiset laivat antavat TUIlle vahvan aseman nopeasti kasvavilla risteilymarkkinoilla. Globaali vastuu kestävästä kehityksestä niin taloudellisesti, ekologisesti kuin yhteiskunnallisestikin on TUIn yrityskulttuurin perusta. TUI on ainoana matkanjärjestäjänä maailmassa YK:n Global Compactin jäsen. Konserni on myös listattu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä (DJSI).