Tiesitkö näitä asioita Sisiliasta? Lue paikallisen vinkit täydelliseen matkaan!

Välimeren suurimmalla saarella Sisiliassa Finnmatkojen valikoimassa on useita viihtyisiä rantalomakohteita ja romanttinen Taorminan kaupunki. Sisilia tarjoaa lomalaisille hiekkarantoja, kulttuurihistoriaa ja muotiliikkeitä.

Saari on Italiaa aidoimmillaan, ja eroaa monelta piirteeltään mantereesta. Matkailijat ihastuvat Sisilian autenttisuuteen vuodesta toiseen, mutta mitkä ovat paikallisen lempiasiat tällä Italian suurimmalla saarella? Moni sisilialainen suuntaa mantereelle opiskelemaan, mutta jää ikävöimään Sisilian hyvinkin omanlaista kulttuuria ja esimerkiksi murretta.

Sisilian asiantuntija, paikallinen Roberto, tietää näistä kohteista paljon ja jakaa vinkkinsä.

Luontoa, ruokaa ja romantiikkaa- Sisilian top 5 nähtävää ja koettavaa

1. Kaunis luonto ja upeat rannat – näistä Roberto suosittelee Vendicarian ja Acicastellon rantoja

2. Euroopan korkein aktiivinen tulivuori Etna, joka on vain nähtävä

3. Romanttinen Taorminan kaupunki, jonka sijainti Monte Tauro -vuoren rinteellä takaa mahtavat näköalat

4. Catanian keskusta, joka on tunnettu hurmaavista barokkikaduistaan. Täältä löydät myös Italian kauneimman teatterin, Teatro Massimo Bellinin

5. Kaikki makeat herkut, joita Sisiliassa rakastetaan. Roberton suosikki on perinteinen makea Iris-suklaaleivos!

Tunnelmaa ja tekemistä – jokaiselle jotakin

Sisilia tarjoaa koettavaa moneen makuun. Häikäisevien kirkkaiden vesien ja vitivalkoisten rantojen lisäksi löydät saarelta myös mahtavia vaellusmaisemia ja kulttuuritapahtumia.

”Nyt Sisiliasta osataan etsiä muutakin kuin lämpöä ja aurinkoa. Saari kiinnostaa myös kulttuurikohteena. Esimerkiksi kesäkuussa järjestetään Taorminan elokuvafestivaalit, jossa esitetään esikoiselokuvia ja independent-elokuvia. Sisilia tarjoaa matkailijoille monenlaisia elämyksiä”, kertoo Finnmatkojen taktisen myynnin vastaava Antti Mäkelä.

Finnmatkat lentää Sisiliaan tiistaisin 10.5.- 4.10.2016

Kuvia:

Lisätietoja: viestintäpäällikkö, Julia Melnik p. Puh. 0303 603 04 tai 043 826 6674

Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. Puh. 0303 603 04 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.

Lainaukset

”Nyt Sisiliasta osataan etsiä muutakin kuin lämpöä ja aurinkoa. Saari kiinnostaa myös kulttuurikohteena. Esimerkiksi kesäkuussa järjestetään Taorminan elokuvafestivaalit, jossa esitetään esikoiselokuvia ja independent-elokuvia. Sisilia tarjoaa matkailijoille monenlaisia elämyksiä”, kertoo Finnmatkojen taktisen myynnin vastaava Antti Mäkelä.
Finnmatkat