TUI laittaa pisteen suomalaisten suurimmalle lomaharmitukselle - aurinkotuolien varaamiselle

Matkanjärjestäjä TUI tehostaa taistelua yhtä loman harmittavaa ongelmaa vastaan: pyyhkeillä varattuja aurinkotuoleja.

Kaikki tietävät seuraavan tilanteen lomalla: nukut pidempään, saavut uima-altaalle kello yhdeksältä ja altaan kaikki aurinkotuolit ovat varattuja yksittäisillä pyyhkeillä. TUI haluaa tehdä lopun tästä lomalla harmaita hiuksia aiheuttavasta ongelmasta ja ryhtyy toimiin TUI Family Life perhehotelleissa.

TUI on värvännyt tehtävään sympaattisen Thomson the Dog -maskotin, joka kiertää aamuisin altaalla ja poistaa yksinäiset pyyhkeet. Pyyhkeet ovat noudettavissa uudelleen käyttöön altaan lähettyviltä.

Poistamme pyyhkeet aurinkotuoleista aamulla ennen kello yhdeksää, mikäli pyyhkeen omistaja ei ole paikalla. Näin parhaat paikat auringosta ovat kaikille saatavilla ”, sanoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen .

TUIn asiakkailta saamat kommentit ovat olleet pääosin erittäin positiivisia.

Tietenkin on asiakkaita, joille olemme joutuneet selventämään käytäntöä, mutta lähes kaikki asiakkaamme ovat ottaneet tämän erittäin positiivisesti. Toivomme, että voimme pidemmällä aikavälillä totuttaa lomailijat siihen, että hotelleissamme ei tarvitse varata aurinkotuoleja etukäteen ”, kertoo Pajunen.

TUI testasi käytäntöä kesällä 2016 Blue Star Paraiso de Alcudia -hotellissa Mallorcalla. Testi oli asiakkaiden keskuudessa menestys, joten TUI on laajentanut käytäntöä aurinkotuolien varaamisesta osaan suurimmista ja suosituimmista perhehotelleista täksi kesäksi.