TUI Nordic on myynyt TEMA- matkat Jambo Toursille

TUI Nordic on myynyt TEMAn Jambo Toursille. TEMA jatkaa vastaisuudessakin omana tavaramerkkinään.

TEMAn myynti on luonteva askel, koska se kirkastaa toimintamme painopistealuetta: TUI Nordic/Finnmatkat tarjoaa valmismatkoja omiin konseptihotelleihin, omien lentoyhtiöiden siivin ja risteilyjä omilla aluksilla.  TEMA suuntautuu räätälöityihin, matkaoppaiden ohjaamiin kiertomatkoihin, ja erottuu siten liiketoimintamme ytimestä. Siksi uskomme, että Jambo Toursin kanssa tehdyn kaupan kautta TEMA vahvistuu, koska se uuden omistajansa myötä siirtyy eräänlaisesta TUI Nordicin sivuroolista pääosan esittäjäksi, TUI Nordic toimitusjohtaja Eivor Andersson sanoo.

TEMAlla on vahva profiili pohjoismaisilla markkinoilla, ja sillä on vahva erityisosaaminen elämysmatkoissa, mukaan luettuina ryhmämatkat, auto- ja polkupyörämatkat, vaellukset, safarit, risteilyt, ruoka- ja viinimatkat sekä suurkaupunki- ja viikonloppumatkat.

– TEMAn ohjelma ja tarjonnan rakenne täydentävät Jambo Toursin toimintaa erittäin hyvin. Saamme piiriimme suuremman asiakasryhmän ja neuvotteluvoimamme kasvaa, joten voimme tarjota parempia hintoja. Samalla meidän nykyisetkin asiakkaamme hyötyvät nyt käyttöömme tulevasta lisäosaamisesta ja laajasta kokemuksesta, Jambo Toursin toimitusjohtaja Kent Wallstedt sanoo.

Jambo Tours on ruotsalaisomisteinen yritys, jonka toimipaikka on Tukholmassa.

TUI Nordic tarjoaa myynnin jälkeen TEMAn matkaohjelmaa.

Lisätietoja: TEMAn viestintäpäällikkö Julia Melnik p. Puh. 0303 603 04 tai 043 826 6674

TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa ja se on Suomen suurin matkanjärjestäjä.