TUI vastaa hyvinvointibuumiin treenilomilla

Hyvinvointibuumi on jatkunut jo hyvän aikaa ja matkailijat toivovat lomaltaan enenevässä määrin pelkän auringossa loikoilun sijaan myös liikuntaa, terveellistä ravintoa ja hyvinvointia.  TUI vastaa tähän kysyntään treenilomilla, jotka tarjoavat avaimia terveempään ja onnellisempaan elämään.

Ensimmäinen treeniloma järjestetään yhteistyössä FitWorld Travelin kanssa joulukuussa 2017 Lanzarotella. Valmentajina treenilomalla toimivat alan ammattitaitoiset ja arvostetut valmentajat Johannes ”Hatsolo” Hattunen, Linda Puukko ja Iiro Välimäki.

”K okonaisvaltainen hyvinvointi on minulle tärkeää niin arjessa kuin lomallakin ja siksi lähdin yhteistyöhön mukaan. Yhdessä TUIn kanssa pystymme järjestämään loman, joka treenaamisen lisäksi antaa aidosti voimaa ja energiaa pitkän talven varalle. Lomalta on lupa odottaa tehokasta treeniä, inspiroivia luentoja sekä rentoutumista liikunta-alan ykkösnimien johdolla ”, kertoo tanssija, fysiikkavalmentaja ja yrittäjä Johannes ”Hatsolo” Hattunen .

Ensimmäinen treeniloma järjestetään Club La Santa -hotellissa, joka tarjoaa erinomaiset puitteet aktiivilomalle. Hotellissa sijaitsevat muun muassa kolme 50 metrin uima-allasta, tanssistudio, nyrkkeilykehä, 18-reikäinen puttiviheriö, urheiluhallit, pyöräilykeskus ja ulkostadion.

Treeniloman ohjelma koostuu monipuolisista harjoitteista, kuten toiminnallisista koko kehon harjoitteista, HIIT-treenistä, kiertoharjoittelusta, patikoinnista, putkirullauksesta ja rentoutusharjoituksista. Kaikki harjoitukset on suunniteltu siten, että ne soveltuvat kaikille ikään tai liikunnalliseen tasoon katsomatta. Ohjelmaan sisältyvät lyhyet luennot käsittelevät esimerkiksi inspiraatiota, positiivisuutta, tavoitteita ja ravintoa. Osallistuminen ohjelmaan on vapaaehtoista ja matkaohjelman lomassa on aikaa myös rentoutumiselle ja vapaa-ajalle.

Lisää treenilomia jatkossa

Ensimmäinen treeniloma toteutetaan joulukuussa 2017, mutta luvassa on myös lisää treenilomia tulevalle vuodelle.

Uskomme, että ihmisten kiinnostus hyvinvointia ja treenaamista kohtaan ei tule vähenemään tulevaisuudessa. Emme puhu enää vain lyhytkestoisesta trendistä, vaan tietoisuus omaa hyvinvointia kohtaan on tullut jäädäkseen, ja sitä halutaan toteuttaa myös lomamatkalla ”, sanoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö  Pauliina Pajunen .

Lisätiedot Lanzaroten joulukuisesta treenilomasta ja ohjelmasta täältä .

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. Suosituimpia matkakohteita ovat Kanariansaaret, Thaimaa ja Turkki. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar, WonderCruises ja lentoyhtiö TUIfly. Konserni kuuluu saksalaiseen matkanjärjestäjäkonserni TUI Groupiin, joka on ollut maailman johtava toimija vuodesta 2000 lähtien. TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa. TUI Groupin osake on Lontoon pörssin johtavassa FTSE 100 -indeksissä sekä saksalaisessa MDAX-indeksissä. TUIn liikevaihto oli tilikauden 2014/2015 aikana 20 miljardia euroa ja liikevoitto 1,069 miljardia euroa. TUIlla on 76 000 työntekijää 130 maassa ja se tarjoaa noin 20 miljoonalle asiakkaalleen kokonaisvaltaista palvelua aina matkan varauksesta kotiinpaluuseen. TUIn toiminta kattaa matkailun koko arvoketjun: johtavia matkanjärjestäjiä ja 1 800 matkatoimistoa ympäri Euroopan, kuusi lentoyhtiötä, joilla on enemmän kuin 130 keski- ja pitkän matkan lentokonetta ja yli 300 ryhmäomisteista hotellia, muun muassa RIU ja Robinson. Risteilyalukset MS Europa ja luksusristeilijä MS Europa 2, TUI Cruises -laivasto ”Mein Schiff” ja Thomson Cruises -tuotemerkin alla olevat isobritannialaiset laivat antavat TUIlle vahvan aseman nopeasti kasvavilla risteilymarkkinoilla. Globaali vastuu kestävästä kehityksestä niin taloudellisesti, ekologisesti kuin yhteiskunnallisestikin on TUIn yrityskulttuurin perusta. TUI on ainoana matkanjärjestäjänä maailmassa YK:n Global Compactin jäsen. Konserni on myös listattu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä (DJSI).