TUIn Facebook Live -lähetys rikkoi ennätyksiä

TUIn Suomi 100 -juhlavuoden kampanja huipentui kahteen Vuoden loskaisin Visa Facebook Live -lähetykseen TUI Suomen Facebook-sivulla tiistaina 21.11. ja 28.11. Mainostoimisto Bob the Robotin kanssa toteutettu kampanja ylitti odotukset ja tavoitti lähes 800 000 henkilöä.

Viihteelliset lähetykset pohjautuivat marraskuiseen sääteemaan. Lähetyksessä visailtiin sää- ja lomateemaisten kysymysten parissa ja tähtenä nähtiin rakastettu meteorologi Visa Salojärvi, joka palasi katsojien ruuduille TUIn kampanjan myötä. Menestyksekkäitä Facebook Live -lähetyksiä jaettiin yhteensä 4 300 kertaa ja kommentoitiin yli 87 000 kertaa.

"Halusimme lähteä rohkeasti tekemään Facebook Liveen keskittyvää kampanjaa. Kampanja koukutti ja aktivoi katsojia ylittäen tavoitteemme moninkertaisesti. Vuoden loskaisin Visa nousi TUI Finlandin menestyksekkäimmäksi Facebook-kampanjaksi", kertoo Anna-Maria Mettin, TUI Finlandin Head of Digital Sales & Marketing.

Meteorologi Visa Salojärvelle Facebook Live -lähetys oli ensimmäinen laatuaan, vaikka konkari onkin esiintynyt televisiossa vuosikymmeniä.

"Onhan tunnin mittaisen Facebook Liven juontaminen aivan eri asia kuin muutaman minuutin säätiedotuksen, mutta aina on kiva kokeilla jotain uutta. Studio-olosuhteet olivat lämpimät, kierrokset kävivät kuumina ja loska suorastaan suli ympäriltä", hymyilee meteorologi Visa Salojärvi.

TUIn Suomi 100 -juhlavuoden kampanja jatkuu vielä tarjouskampanjalla 28.11.–6.12.