Valmismatkojen varaaminen mobiililaitteilla vahvassa kasvussa

Suomalaiset ovat edelläkävijöitä digitaalisuudessa ja tänä päivänä yli 80 % suomalaisista varaa lomamatkansa netistä. TUI Finlandin tilastot osoittavat, että verkko-ostaminen on kasvanut erityisesti mobiilissa.

Digitaalisuus on vahvassa kasvussa ja TUI on panostanut viime vuosina vahvasti online-palveluihin: helppoon ja ketterään ostokokemukseen, kohdistettuihin viesteihin ja monikanavaisuuteen.  Panostus on kannattanut ja 83 % TUI Finlandin asiakkaista on kuluvana vuonna ostanut lomamatkansa TUIn online-kanavien kautta tietokoneella, tabletilla, älypuhelimella tai TUI-sovelluksella.

Viimeisen seitsemän kuukauden aikana ostotapahtumat mobiililaitteilla ovat kasvaneet 50 % ja tabletilla 30 % verrattuna vastaavaan ajankohtaan edellisvuonna. Mobiilivierailut TUI.fi -sivustolla ovat kasvaneet kyseisenä ajanjaksona 70 % tehden mobiilista suurimman kasvajan.

Aikaisemmin on ollut havaittavissa, että asiakkaat ovat inspiroituneet ja selanneet matkoja mobiilissa, mutta tehneet lomavaraukset tietokoneen kautta. Helppokäyttöisyyteen ja ketteryyteen panostaminen on kasvattanut mobiilin ja tabletin käyttöä ostotapahtumissa selvästi”, kertoo TUIn PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen.

TUI sulkee viimeisen lomamyymälän Suomessa

TUI Finland sulkee Helsingin keskustassa sijaitsevan lomamyymälän 31. toukokuuta ja samalla sulkeutuu TUIn viimeinen lomamyymälä Pohjoismaissa.

”Myymälä on tarjonnut asiakkaillemme inspiraatiota ja elämyksiä, mutta digitaalisuuden ja mobiilin kasvaessa, asiakkaamme ovat kääntyneet etsimään inspiraatiota erilaisista digitaalisista kanavistamme. Asiakkaita palvellaan yhä aktiivisemmin asiakkaiden suosimissa kanavissa kuten sosiaalisessa mediassa ja chat-palvelussa, joissa panostamme tavoittavuuteen ja kattaviin aukioloaikoihin. Näin ollen lomamyymälän toiminta on tullut tiensä päähän”, TUI Finlandin maajohtaja Tiina Sirén.

TUI Finlandin asiakkaat saavat jatkossakin henkilökohtaista asiakaspalvelua kaikissa kanavissa: puhelimitse, chat-palvelussa, sosiaalisen median kanavissa ja TUI-sovelluksessa. Asiakaspalvelun aukioloajat täältä.

Lainaukset

TUI Finlandin maajohtaja Tiina Sirén