Tuija Rantalainen julkaisi Vahtikoiran vapaapäivä -lastenlevynsä

Report this content

Vahtikoiran vapaapäivä sisältää uutta, raikkaan runollista lastenmusiikkia, jossa sanoilla ja tarinoilla on päärooli. Tämä täysin akustinen levy julkaistiin 24. marraskuuta ja sitä jakelee Playground Music Bam Oy.

Pianisti-laulaja-lauluntekijä Tuija Rantalaisen lastenlevy VAHTIKOIRAN VAPAAPÄIVÄ julkaistiin 8.12.2010 klo 18 Malmitalossa. Levyn herkissä ja hersyvissä lauluosuuksissa kuullaan Tuijan lisäksi Eija Ahvoa sekä Anja Erämajaa. Laulujen tarinat kuljettavat kuulijaa Korkkiksen kautta toiselle puolelle maailmaa Mandi merihevosen ja valaiden valtakuntaan. Vahtikoira Veikon matkassa ihmetellään nykyajan nopeaa elämänrytmiä ja kysytään muita tärkeitä kysymyksiä. Levyn sävellykset ovat Rantalaisen käsialaa ja sanoituksia ovat hänen lisäkseen laatineet Laura Ruohonen, Anja Erämaja sekä Ilpo Tiihonen.

Tuija Rantalainen on alun perin valmistunut klassiseksi pianistiksi ja tällä hetkellä hän työskentelee kokopäivätoimisesti musiikin parissa. Vuonna 2007 hän julkaisi Tarinan tyttö -debyyttilevynsä. Lisäksi Tuija tekee yhteistyötä mm. Susanna Haaviston ja Minna-Sisko Mutasen kanssa. Hän on säveltänyt musiikkia Teatteri Avoimien ovien ja Tikkurilan teatterin produktioihin sekä esittänyt omista lauluista koostettua lauluiltaansa mm. KOM-ravintolassa ja Tampereen teatterikesässä. VAHTIKOIRAN VAPAAPÄIVÄ -levyn kappaleista koostettua esitystä esitetään kuluvan talven aikana ainakin Imatralla, Tampereella sekä Vantaan näyttämöllä.

Vahtikoiran vapaapäivä -levyllä soittavat ja laulavat:

Tuija Rantalainen, laulu ja piano
Eija Ahvo, laulu