TULIKIVEN HIISI-TAKKA SISUSTUSTOIMITTAJIEN SUOSIKKI HABITARE-MESSUILLA

Tulikiven Hiisi-takka valittiin Habitare-messuilla 12.9.2012 Toimittajien Tusinaan. Sisustustoimittajat ry valitsee vuosittain Habitaren tarjonnasta Toimittajien Tusinaan 12 kiinnostavinta tuotetta. Tulikiven ja suunnittelutoimisto Provoken yhteistyönä syntynyt Hiisi-takka sai kiitosta muun muassa selkeälinjaisuudestaan, kompaktista koostaan ja ajattomasta muotoilustaan.

Hiisi-takka syntyi, kun Tulikivi halusi tuoda luontoäidin muovaaman vuolukiven 2000-luvulle. Suunnittelun lähtökohtana oli luoda uusi, raikas ilme varaaville vuolukivitakoille. Siro muotokieli sekä kevyt pintastruktuuri tekevät Hiisi-takasta ajanhengenmukaisen ja moderniin sisustukseen sopivan. Perinteinen vuolukivi on tehnyt Hiisin myötä uuden tulemisen.

Yhteistyössä suunnittelutoimisto Provoken kanssa suunniteltu Hiisi-vuolukivitakka on täyttä luonnon materiaalia. Takan vaakauritus antaa sille kiehtovan pintastruktuurin, joka keventää vuolukiven pintaa. Modernin selkeälinjaisessa takassa ei ole lainkaan visuaalista ilmettä rikkovia, näkyviä ilmanottoaukkoja eikä tuhka- ja nuohousluukkuja. Seesteisen ilmeen viimeistelee takan pinnan kanssa samaan tasoon asennettu luukku. Myöskään saumat eivät takan pintakäsittelystä johtuen juurikaan erotu. Hiisi-takassa on vakiovarusteena suuri kaksoislasilla varustettu luukku, joka avaa kauniin näkymän tulipesän liekkeihin. Kahva on integroitu osaksi luukun alareunaa upottamalla se tyylikkäästi luukun pinnan tasoon.

Sisustustoimittajat ry valitsee vuosittain Habitaressa Toimittajien Tusinaan 12 kiinnostavinta tuotetta. Toimittajien Tusinalla sisustuksen ammattilaiset haluavat kertoa,
mikä on heidän mielestään järkevää, ergonomista, kaunista ja toimivaa muotoilua. Toimittajien Tusina myös auttaa laadukkaita sisustustuotteita pääsemään suuren yleisön tietoisuuteen ja sitä kautta suomalaisiin koteihin. Sisustustoimittajat ry:n jäsenistö koostuu toimittajista, jotka työskentelevät johtavien suomalaisten sisustus- ja aikakauslehtien palveluksessa tai vapaina toimittajina.

Sisustustoimittajien perusteluina Hiisi-takan valintaan Toimittajien Tusinaan olivat:
- pieni, kompakti ja selkeälinjainen sisustustakka
- ajaton perusmuoto
- uusi mielenkiintoinen pintamateriaali antaa takalle omaperäisen ilmeen

Tuote- ja hintatiedot:

Hiisi 2, hinta noin 3250 €, mitat: 168 x 61 x 61 cm

Hiisi 4, hinta noin 3500 €, mitat: 144 x 85 x 61 cm

Tulikiven Habitare-osasto: 7r29

viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki -> sauna

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 400 ihmistä.