Tulikiven logo uudistuu

Tulikiven logo on uudistettu henkimään nykyaikaa: konsernin arvoja, asiakaslupausta, strategiaa ja uusittua tuotevalikoimaa. Tulikivi-yritysnimi säilyy edelleen vahvana. Esteettinen harmaa symboloi tuoteryhmien materiaaleja: kiveä ja savea.

Tulikiven uudella logolla halutaan viestiä laatua, lämpöä, tunnelmaa, hyvinvointia ja sisustuksellisuutta – miksei myös skandinaavisuutta.

Tavoitteena on ollut selkeä irtiotto aikaisempaan teollistuotantolähtöiseen logoteemaan. Musta tekstityyppi on vaihdettu Tulikiven fontiksi ja kevyemmän harmaaksi. Harmaa sävy viestii Tulikiven tuotteiden materiaalista; vuolukivestä ja myös laajemmin ajateltuna sisustus- ja kiuaskivistä. Harmaan voidaan ajatella liittyvän myös saveen, joka on raaka-aine Kermansavi-tuotemerkillä myytäville astioille ja keraamisille tulisijoille.

Varsinaisessa logossa on nimen lisäksi harmaa, epäsäännöllisen muotoinen tausta. Pehmeälinjainen muoto on lämmin ja sympaattinen. "Sen voi ajatella edustavan lohkaretta, kiuaskiveä, pehmeää savea tai jopa vesipisaraa. Logokokonaisuuden taustalla on ajatus kolmen vahvan teeman - kiven, veden ja tulen - liitosta", linjaa Tulikivi Oyj:n viestintäjohtaja Anu Vauhkonen.

Logo on suunnitellut mainostoimisto Dynamo. Uusi logo alkaa näkyä ensimmäisenä Tulikiven kotisivuilla vuoden 2011 alussa. Se otetaan käyttöön vaiheittain.

Lisätietoja: Anu Vauhkonen, viestintäjohtaja, Tulikivi Oyj, puh. 0207 636 560

Painokelpoinen uusi logo ladattavissa kotisivuiltamme:

www.tulikivi.com - suomi - media - kuvapankki - muut kuvat

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj on maailman suurin varaavien tulisijojen valmistaja. Konserni tunnetaan Tulikivi-vuolukiviuuneista ja luonnonkivituotteista sekä Kermansavi-uuneista ja käyttökeramiikasta. Konserni on lisäksi laajentamassa saunaliiketoimintaansa tuomalla markkinoille laajan valikoiman sähkö- ja puukiukaita. Konsernin liikevaihto on noin 53 Me, josta viennin osuus on noin puolet. Konsernilla on kuusi tuotantolaitosta, ja sen palveluksessa on noin 500 henkilöä.www.tulikivi.com