Tulikiven Nuoska-kiuas palkittiin Muoto2013-gaalassa

Nuoska on Muoto2013-sisustustuote

Tulikiven Nuoska-kiuas palkittiin Koti & Keittiö-lehden Muoto2013-gaalassa 4.9. Finlandia-talolla vuoden sisustustuotteena. Tulikiven mattavalkoisessa, keraamisilla laatoilla verhoillussa Nuoska-kiukaassa yhdistyvät moderni muotoilu ja innovatiiviset elektroniikkaratkaisut. Muoto2013-ehdokkaat valinnut raati arvosti tuotteen laatua ja raikasta muotoilua. Koti & Keittiö -lehden lukijat äänestivät Muoto2013-voittajat.

Muoto2013-sisustustuote, Tulikiven Nuoska-kiuas poikkeaa perinteisestä kiukaasta muotoilultaan,  värimaailmaltaan sekä materiaaliltaan. Ehdokkaat valinneeseen Muoto2013-raatiin kuuluivat muun muassa Allerin Suomen toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä, Espoon modernin taiteen museon EMMAn johtaja Pilvi Kalhama sekä Luovi Oy:n toimitusjohtaja Kari Korkman. Raadin mukaan Tulikiven Nuoska-kiukaassa laatutuotteeseen yhdistyy hyvä, moderni muotoilu.

Nuoska-kiukaan muotoilussa korostuvat pehmeät muodot sekä Tulikiven ainutlaatuisten materiaalien mahdollistamat rauhalliset materiaali- ja värivalinnat. Kiukaan suunnittelussa on korostettu miellyttävää, kylpylämäistä saunomiskokemusta. Myös yksityiskohtiin, kuten kiuaskiviin, on panostettu. Kiukaan huipputekniikka on piilossa, kertoo Nuoskan suunnittelutiimin jäsen Mika Moilanen Infinity Oy:stä.

Nuoska-kiukaassa turvallisuus on otettu huomioon – kiukaan keraaminen laattapinta ei kuumene polttavaksi. Nuoska voidaan myös integroida sulavasti saunan lauteisiin, jolloin saunan sisustuksesta saadaan yhtenäinen. Kiukaan ilmeen voi viimeistellä tavallisten kiuaskivien päälle pintakerrokseksi aseteltavilla valkoisilla Tulikivi Deco -kiuaskivillä.

Tulikivi panostaa moderniin muotoiluun
Muotoilu on keskeisessä roolissa Tulikiven liiketoiminnassa – tuotteiden muotoilussa korostuvat sisustuksellisuus, luonnonmukaisuus, käytettävyys sekä energiatehokkuus. Nuoska-kiukaan suunnittelutiimissä ovat olleet mukana muun muassa Mika Moilanen muotoilutoimisto Infinitystä, Jukka Kirjavainen, Juha Timonen ja Markku Näsänen Tulikivi Oyj:stä sekä Mika Väinölä Lankapaja Oy:stä. Nuoska on aiemmin saanut kansainvälisessä Fennia Prize 2012 -muotoilukilpailussa Fennia Prize -palkinnon.

– Muoto2013-palkinto on meille kunnianosoitus hyvästä työstä. Muotoiluun panostaminen on tapamme erottua kilpailijoista –  olemme tehneet saunasisutusta, emme lämmitintä. Nuoska-kiuas on hyvä esimerkki perinteisestä tuotteesta, joka on muotoiltu uudelleen nykypäivän toiveisiin ja vaatimuksiin sopivaksi, kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen Tulikivi Oyj:stä.

Lisätietoja:
Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

Tuotetiedot:
Keraaminen Nuoska-kiuas, tehot 6,8 kW, 9,0 kW ja 10,5 kW

Hinnat:
Hinnat välillä 1890-2380 euroa, Integroitu kiuas välillä 1590-1920 euroa (tehosta ja väristä riippuen)

Viestintä:
PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> Medialle -> Kuvapankki

Kuluttajatiedustelut:
Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 000

Jälleenmyynti:
Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on yli 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 350 ihmistä.